به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هم اندیشی با اهالی نشر و قلم گفت: در این نشست مطالبات اهالی نشر و قلم را شنیدم و سیاست‌های وزارت ارشاد را برای آنها تشریح کردم. انتظارات آنها منصفانه و به حق بود و این صنف نیازمند حمایت دولت است.

بسیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: واسپاری امور به اصناف، بحث عدم دخل و خرج صنف نشر، قاچاق کتاب، تقویت نهادهای صنفی، تاکید بر سیاستگذاری  و نظارت دولت، بیمه ناشران و ... از جمله موارد مورد بحث در نشست هم اندیشی با اصحاب نشر و قلم بود.

بازنگری در سیاست ها را مدنظر دارم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه و در پاسخ به پرسشی درخصوص برخی موسسات که با مجوز مد و لباس اقدام به راه اندازی کلاسهای آموزشی برای کودکان کرده اند، گفت: به طور کلی یک بازنگری در سیاست ها در همه حوزه های این وزارتخانه و مراکز تابعه در دستور کار داریم و لذا در آینده همه موارد را در حوزه های سینما، کتاب، رسانه، موسیقی، تئاتر و.... اطلاع رسانی خواهیم کرد.

حمایت از آثار فاخر دینی و قرآنی را دنبال می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه سیاست های وزارت ارشاد در حوزه دینی و قرآنی چه خواهد بود، گفت: همانگونه که در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام داشتم، یکی از اولویت ها و سیاست های ما در این وزارتخانه تقویت فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه است.

صالحی امیری تاکید کرد: در بودجه سال ٩٦ موضوع تقویت جدی در حوزه قرآن و عترت و حمایت از آثار فاخر دینی و مذهبی را دنبال خواهیم کرد