سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "در پس کوچه‌های پاریس" خاطرات عیسی هدایت وبرادرش صادق هدایت، توسط جهانگیر هدایت گردآوری و در انتشارات پوینده منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب  چنین می‌خوانیم: "از وزارت امور خارجه استعفا داد. برای انتشار کتاب "وغ وغ ساهاب" به نظمیه تهران احضار شد. شاکی علی اصغر حکمت وزیر فرهنگ وقت بود ولی خانواده هدایت هم از نفوذ و قدرتی بهره می‌برد که در مقابل وزیر شاکی ایستادگی کند و این ماجرا بالاخره با این نتیجه پایان گرفت که تامینات شهربانی از صادق هدایت تعهد گرفت مطلبی ننویسد! او را باید نخستین ممنوع القلم رسمی معاصر ایران نامید."

جهانگیر هدایت درباره این کتاب می‌گوید: این کتاب خاطرات پدر من، عیسی هدایت است که قسمتی از زندگی صادق هدایت در آن به تصویر کشیده شده است. پدر من نظامی بود و برای ادامه‌ی تحصیل یک دوره به فرانسه اعزام می‌شود و دوسال با صادق هدایت بود. عیسی هدایت دفترچه‌ای داشت که در آن خاطرات روزانه‌اش را می‌نوشت. من با استفاده از این دفترچه و خاطرات این کتاب را تدوین کرد‌ه‌ام.

بخشی از این کتاب:‌ "نزدیک ظهر رفتم بیرون. ناهار صرف شده بعد چتری خریدم زیرا دیروز خیلی باران خوردم. بعدازظهر صادق‌خان آمد با هم رفتیم سینما و بعد هم به قصد کافه حرکت کرده در بین راه به عده‌ای ایرانی برخورده آنجا نشستیم. بعد شام صرف شد، بعد از شام با صادق خان رفتیم کافه کنسرت. بعد قدری در خیابان گشته بعد هتل آمده خوابیدیم."

کتاب "در پس کوچه‌های پاریس" در 140 صفحه  و با قیمت 10 هزار تومان نتشر شده است.