به گزارش هنرآنلاین، دوروتی پارکر از شاعران و نویسندگان نامدار امریکایی در نیمة اول قرن بیست بود که نقدها، داستان‌ها و طنزنوشته‌هایش از او نویسنده‌ای تاثیرگذار ساخته بود. وی از ابتدای انتشار نیویورکر با این مجله همکاری داشت و در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی می‌نوشت. پارکر در سال ۱۹۲۹ جایزۀ ادبی آ. هنری را از آن خود کرد.

این مجموعه شامل بیست و دو داستان‌ کوتاه از این نویسندة زن است است که واجد سویه‌های اجتماعی و انتقادی با لحنی طنزگونه‌اند. او در این داستان‌ها به سراغ روابط زناشویی و عادات و سکنات مردم طبقة متوسط امریکا رفته و واقعیات زمان خود را با زبانی کنایی و اغلب هجوآلود به تصویر کشیده است. بیشتر شخصیت‌های این داستان‌ها را زنان و مردان جوان تازه متأهل و یا سالمندان گریزان از عادت‌های روزمره تشکیل می‌دهند که روابط و احساساتشان مترصد اتفاقی ناچیز است که اغلب این اتفاق نیز در داستان می‌افتد و مسیر روابط آدم‌ها را تغییر می‌دهد.

در داستان "خب" از این مجموعه می‌خوانیم: "مرد جوان سر جایش نشست، به پشتی زبر و سبز صندلی، روبروی زن جوانی که لباس شکری رنگ پوشیده بود تکیه داد. زن جوان به تازگی یک تخم‌مرغ پوست‌کنده به نظر می‌رسید. کلاهش، یقه پوستش، کت و دستکش‌هایش، همه و همه از تازگی برق می‌زدند و صاف بودند. روی قوس باریک و لیز کفشش، تکه کاغذی چسبیده بود که قیمت کفش و نام مغازه رویش نوشته شده بود..."

"نیویورک به دیترویت" شامل داستان‌های کوتاه دوروتی پارکر با ترجمه شراره صدیق در 244 صفحه و با بهای 19000 تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.