به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، در این همایش مسئولان دبیرخانه‌های دانشگاهی جشنواره به همراه 300 سفیر دانشجویی پیرامون اهداف و عملکرد جشنواره هشتم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تببین فراخوان هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، ایجاد شور و انگیزه جهت تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح دانشگاه های استان های مختلف کشور، معرفی جشنواره و کمپین "سالم زیستن، هنر است" در نمایشگاه مطبوعات از جمله محورهای این همایش دو روزه بود.

در این نشست، محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از برگزاری اختتامیه جشنواره هشتم، به صورت یک هفته ی فرهنگی، خبر داد و اظهار داشت : مسلما بدون اغراق باید گفت که در جشنواره هشتم شاهد یک انقلاب عظیم خواهیم بود. در جشنواره هفتم، حدود 180هزار نفر مخاطب بودند ولی امسال قریب به پنج میلیون نفر تنها در حوزه دانشجویی مخاطب این حرکت فرهنگی اند. حضور اساتید و کارکنان در این جشنواره، باعث پیوستگی بین هنرمندان حرفه ای با اساتید علاقمند در حوزه های هنری خواهد شد. ما تصمیم گرفته ایم که برگ زرینی را در تاریخ وزارت بهداشت در دوران بعد از انقلاب به ثبت برسانیم که بدون همراهی تمام مسئولین، سفیران دانشجویی و دانشجویان سراسر کشور این امر محقق نخواهد شد.

همچنین حسام الدین علامه دبیر هشتمین جشنواره فرهنگی و مدیرکل فرهنگی وزات بهداشت به اهمیت موضوع سلامت و ازدواج در جشنواره امسال پرداخت و اظهار کرد: علاوه بر موضوعات سلامت و موضوع آزاد، امتیاز ویژه و جایزه ی جداگانه، به موضوع ازدواج اختصاص داده شده است که دانشجویان می توانند به ازدواج آسان، سالم و پایدار و همچنین تسهیل ازدواج, آسیب های تأخیر در ازدواج و ... در موضوعات خود بپردازند.

از اتفاقات جالب این نشست، پیوستن دکتر هاشمی، وزیر بهداشت در نمایشگاه مطبوعات به کمپین "سالم زیستن، هنر است" که به عنوان شعار هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت انتخاب شده است.

همایش دو روزه سفیران دانشجویی از صبح روز پنج شنبه 20 آبان در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات آغاز و تا عصر جمعه 21 آبان ادامه داشت.

گفتنی است دبیرخانه دائم جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت در آدرس تهران، میدان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از چهارراه طالقانی،‌ نبش کوچه گیلان، پلاک 1605 واقع است و تلفن‌های دبیرخانه جهت تماس عبارتند از: 88946917-021 و 88946916-021 همچنین اخبار جشنواره از طریق کانال تلگرام @Radanews  مخابره خواهد شد.

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی،  13 الی 20 اسفندماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.