به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در شب شعر بین المللی غزه که دیشب ۳ دی ماه در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران در طول ۴۵ سال گذشته، یار همیشگی مردم محروم و مظلوم فلسطینی بوده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، وقتی علم حمایت از قدس و فلسطین را بلند کرد که کشورهای سردمدار مبارزه با صهیونیسم، چند ماه قبل اش در کمپ دیوید، در مقابل صهیونیست ها و امریکایی ها کرنش کرده بودند و موجودیت این رژیم را به رسمیت شناخته بودند.

وی افزود: ۴۵ سال است که مردم ایران در کنار همه آرمان های بلندی که فریاد کردند و برای آنها هزینه دادند و بهترین جوانان خود را تقدیم کرده اند، موضوع آزادی قدس شریف و رهایی فلسطین مظلوم را در صدر آرمان های خود قرار داده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه خوشحالیم که امروز مقاومت مردم فلسطین ثمر داده است، ادامه داد: این خون های پاکی که در مقاومت اعجازآمیز امروز در فلسطین و در غزه عزیز بر زمین ریخته، اسباب آبروریزی رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار را فراهم کرده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه (۳ دی) در مراسم شب شعر بزرگ غزه که با حضور شاعران چهارده کشور جهان و حوزه مقاومت که در محل تالار وحدت برگزار شد، گفت: از همه دوستان عزیزی که این برنامه فاخر را تدارک دیدند از میهمانان خارجی که از کشورهای خارجی آمدند و اشعار بسیار خوبشان را قرائت کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ملت ایران در طول ۴۵ سال گذشته یار همیشگی مردم مظلوم فلسطین بوده است، وقتی انقلاب اسلامی علم حمایت از قدس را بلند کرد که کشورهای سردمدار مبارزه با صهیونیسم چند ماه قبل در کمپ دیوید مقابل صهیونیست ها و آمریکا کرنش کرده بودند و موجودیت رژیم صهیونسیتی را به رسمیت شناخته بودند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: ۴۵ سال است که مردم ایران در کنار همه آرمان های بلندی که فریاد زده‌اند و بهترین جوانانش را تقدیم کرده است، آرمان آزادی قدس شریف و رهایی فلسطین را مطرح کرده است.

عضو هیات علمی اظهار داشت: خوشحال هستیم مقاومت مردم فلسطین ثمر داده است، خون هایی که در این مقاومت اعجازانگیز در غزه بر زمین ریخت، اسباب آبروریزی کامل اسراییل و آمریکا را فراهم کرده است.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز همپای شهرهای کشورهای اسلامی شاهد اعتراض های عمومی در آمریکا و اروپا هستیم. در شهرهای مختلف اروپایی اجتماعات چند صد نفری برگزار شده است این خون ده هزار کودک فلسطینی است که قلوب جهانیان را به تسخیر در آورده است.

وزیر فرهنگ گفت: حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت‌ مضاعفی دارد هر موضوع مهمی زمانی که به‌ شعر و هنر تزئین شد به پیامی ماندگار تبدیل می شود. بحمدالله از روزهای آغازین حوادث اخیر این اتفاق در ایران اسلامی آغاز شد، همکاران ما در بخش های مختلف شب های شعر متعددی را برگزار کردند؛ در همان روزهای اول دوستانمان در حوزه هنری و سایر بخش ها واکنش نشان دادند.

عضو هیات علمی ادامه داد: همین‌ مکان  شب گذشته در اختتامیه جشنواره فیلم مستند به محلی برای ابراز احساسات عمیق مستندسازان برجسته دنیا تبدیل شد؛ مستند سازانی از امریکا، برزیل و کشورهای مختلف در همین مکان ایستادند و علیه خشونت و جنایت صهیونیست ها اعتراض کردند و همراهی‌شان را با مظلومان غزه با صراحت به زبان آوردند و برایش‌فیلم‌ مستند ساخته بودند. همکاران من با یکی از برندگان که بانویی از غزه بود که زیر موشک باران و بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی بود ارتباط مجازی برقرار کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اهالی فرهنگ و رسانه مردم عزیز کشورمان پای قصه‌غزه ایستاده اند، گفت: کمتر‌ محفلی را در ایران اسلامی شاهد هستیم برگزار شود، مگر اینکه به یاد غزه باشد؛ این اتفاق مهمی است، دست‌ و بازوی همه اهالی هنر در ایران و دنیا را به خاطر این میزان حضور و خلوصی که از خودشان نشان دادند به گرمی می ‌فشاریم.

شب شعر غزه در تالار وحدت

 

اسماعیلی همچنین گفت: امروز همراه با مردم شهرهای مختلف کشورهای اسلامی ما شاهد اعتراضات ضدصهونیستی در اروپا و آمریکا هستیم. این خون ده هزار کودک مظلوم فلسطینی است که اینطور قلوب جهانیان را به تسخیر خودش در آورده است.

وی با تاکید با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر، مسوولیت مضاعفی در مورد حماسه طوفان الاقصی دارد، ابراز کرد: هر موضوع مهمی، زمانی که به شعر و هنر تزیین شود، به پیامی ماندگار تبدیل می شود. این اتفاق از روزهای آغازین حماسه طوفان الاقصی در ایران اسلامی و با کمک بخش های مختلف فرهنگی کشور اتفاق افتاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان با اشاره به اینکه همه اهل فرهنگ و هنر و رسانه کشورمان، پای قضیه فلسطین ایستاده اند، گفت: حوزه های مذهبی و هیئات ما در کنار هنرمندان کشورمان، به این موضوع می پردازند، که این، اتفاق بزرگی است. ما دست اهالی فرهنگ و هنر کشورمان و همه جهان را به خاطر این میزان حضور و خلوصی که از خود نشان داده اند، به گرمی می فشاریم.