به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در این دیدار که تعداد دیگری از هنرمندان گلستان نیز حضور داشتند، پس از حافظ‌خوانی، با تعدادی از هنرمندان این استان گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: تلار فخرالدین اسعد گرگان با تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی مرمت خواهد شد.

اسماعیلی اظهار کرد: تالار فخرالدین اسعد چشم‌ و چراغ شهر گرگان و ظرفیتی شاخص است و تاکید کردم برای مرمت و بازسازی آن اقدامات را کامل انجام دهند.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به‌ عنوان نمونه اعضای صندوق اعتباری هنر ۴۰ درصد رشد داشته و اکنون حدود ۹۹ هزار نفر عضو این صندوق هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موسسه هنرمندان پیشکسوت هم‌اکنون حدود هزار عضو دارد و در حد توان اقداماتی از جمله بیمه تکمیلی رایگان و مواردی از این‌ دست را انجام داده‌ایم و بنا به توسعه خدمات داریم.

وزیر1

اسماعیلی ادامه داد: تمامی هنرمندان گلستانی که دارای شرایط عضویت در صندوق هنرمندان پیشکسوت هستند را با تایید استان در اسرع وقت به عضویت صندوق در خواهند آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به توانمندی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که بانویی فرهیخته و با پشتکار است اشاره کرد و گفت: امیدواریم در کنار هم بتوانیم پروژه‌های ناتمام استان از جمله تالار مرکزی گرگان که سال‌هاست نیمه‌تمام مانده را به پایان برسانیم.

الله‌قلی نظری هنرمند پیشکسوت تئاتر گرگان برادر شهید و از ‌چهره‌های اثر گذار در ترویج و توسعه و آموزش هنر نمایش کشور است.