خبرگزاری هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روز پیش در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به "معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات" تاکید کرد. محمدمهدی اسماعیلی در این نامه با اشاره به اهم دلایل این تغییر این نام تاکید کرده است: نام‌های این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچ‌کدام گویای همه‌ فعالیت‌های آن نیست؛ به‌ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانه‌ها که بعد‌ها به آن افزوده شد.

بر همین اساس علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد در گفت وگو با هنرآنلاین اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که از صنعت رسانه در سال‌های پیش اتفاق افتاده و تغییر شکل رسانه نامی که امروزه معاونت مربوطه در وزارت ارشاد دارد (معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی) بیانگر و گویای مجموعه فعالیت‌های این حوزه نیست.

وی ادامه داد: در شکل جدید انواع رسانه ها در این صنعت فعال هستند که مشمول نامگذاری مطبوعات نمی‌شود و سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی، فضای اجتماعی از جمله این موارد است.

مدیرمسئول دنیای اقتصاد تصریح کرد: دنیس مک کوئل در کتاب نظریه‌های ارتباط جمعی در ویرایش جدید عنوان مطبوعات را تغییر داده و از کلمه رسانه استفاده می‌کند.

بختیاری گفت: در فضای مطبوعات جهانی، تغییرات در این زمینه دیده می‌شود و در ایران نیز این مهم ضرورت داشت از این‌رو تغییر عنوان مطبوعات به عنوان رسانه ضروری بود که اتفاقا دیرهم شده و باید از سال‌های قبل این مهم رخ می‌داده و این تغییر مطلوب و درست است.