به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه -۳۰ مهرماه- در شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌های تابعه و نهادهای وابسته در تالار رودکی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و کودک و نوجوان در اصفهان و جشنواره فیلم کوتاه که با استقبال عجیب مخاطبان روبه رو شده است از همدردی هنرمندان و رسانه‌ها در موضوع غزه قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر پشتیبان مردم فلسطین هستند، افزود: بخش‌های مختلف وزارت دعوت کردند و هنرمندان روز گذشته در موزه هنرهای معاصر جمع شدند که شاهد حضور جریان هنری کشور در موضوع غزه بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قتل داریوش مهرجویی کارگردان فقید سینمای ایران گفت: این مساله مایه تاسف است.

وی با اشاره به همسویی جریان فرهنگی کشور با مساله فلسطین افزود: آنهایی که فکر عاریتی و وابسته دارند متعلق به جریان فرهنگی کشور نیستند و هنرمندان ما بین خودشان و کسانی که به حداقل‌های حقوق بشر و انسان‌ها احترام نمی‌گذارند فاصله‌گذاری کرده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته اظهارداشت: در عمق جامعه هم این همراهی با جریان فرهنگی را شاهدیم و اکثریت مردم ایران پشت مردم فلسطین هستند و ۸۵ درصد به مقابله با رژیم صهیونیستی باور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مردم و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر پشتیبان مردم فلسطین هستند گفت: زبان ما خیلی وقت‌ها قاصر از بیان تبلیغات است. لازم است ارزیابی کنیم و اینها را به مردم نشان دهیم. عمق جامعه آن چیزی است که با پیمایش‌ها به مردم نشان می‌دهیم.

وی تاکید کرد: موظفیم بر اساس واقعیات و نه جعلیاتی که شبکه‌های نفوذ ترویج می‌کنند حرکت کنیم و این را در تمام بخش‌ها نیاز داریم.

اسماعیلی افزود: حوزه فرهنگ و هنر دشمن بزرگی به نام صهیونیسم دارد و لازم است که اطلاعات را به درستی به گردش دربیاوریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: این روزها به نام غزه گره خورده و قصه پرغصه‌ای شده که مشاهده جنایت‌های رژیم صهیونیستی که تازگی هم ندارد و نمونه‌های زیادی از این وحشی‌گری‌ها در ذهن‌ها وجود دارد و مردم به مدد رسانه‌ها این جنایت‌ها را شاهد هستند.

وی با اشاره به قدرتمندی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی اظهارداشت: رژیم صهیونیستی در منطقه‌ای که امکان دفاع هوایی ندارد با حملات گسترده و موشک باران، کودکان و زنان و مردم بی‌پناه را می‌کشند و نسل‌کشی در غزه به جهان مخابره می‌شود.

وی گفت: ما ددمنشی و قتل‌عام جمعی را می‌بینیم و این مقابل چشم همگان اتفاق می‌افتد و بیمارستان را هدف قرار می‌دهند و عده زیادی بستری و بیمار و کودک که به آن پناه برده‌اند کشته می‌شوند.

اسماعیلی افزود: به زودی شکست و اضمحلال رژیم جعلی را شاهد خواهیم بود و نماز را به امامت رهبر معظم انقلاب در مسجدالاقصی برپا خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر و تحولات جدید در این نهاد خبر داد و اظهارداشت: برخی بخش‌ها مانند بنیاد پویانمایی ایجاد و بخش‌هایی باید تلفیق شوند. حکمرانی نوین فرهنگی با نگاه محوری کاهش تصدی گری و فضا دادن به حلقه‌های میانی اتفاق می‌افتد که این‌ها را در برنامه هفتم داریم.