به گزارش هنر آنلاین، رئیس جمهور کشورمان با صدور پیامی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی نویسنده و ویراستار پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی موجب تاثر و اندوه شد.

ایشان نویسنده، مترجم و پژوهشگری دقیق در عرصه ادبیات و پدیدآورنده آثاری ماندگار در زمینه ادبیات گذشته و امروز ایران بود و نقش ارزنده‌ای در دانش نگارش و ویرایش داشت. اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه این چهره علمی و ادبی، مصیبت وارده را به خانواده محترم، شاگردان و همکاران و عموم دوستدارانش تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

گفتنی است استاد احمد سمیعی (گیلانی) ۱۱ بهمن ۱۲۹۹ در رشت به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند و سپس وارد دانشگاه تهران شد. اواخر دهه ۱۳۴۰ به‌عنوان ویراستار در موسسه انتشارات فرانکلین آن زمان مشغول خدمت شد و به موازات آن دوره کارشناسی ارشد زبان‌شناسی را در دانشگاه تهران گذراند.

استاد سمیعی در کنار حرفه ویراستاری، مولف چندین کتاب در زمینه آیین نگارش و ویرایش تالیف و نگارنده مقاله‌های ارزشمندی در این حوزه بود. این استاد فقید ادبیات، در کارنامه حرفه‌ای خود مترجم آثار ادبی بسیاری از بزرگان داستان جهان را نیز داراست.