به گزارش هنر آنلاین به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهارداشت: این سازمان همزمان با فرارسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «شهر امید» را با هدف ارتقای روحیه نشاط شهروندی و با میزبانی از روزه‌داران برگزار می‌کند.

وی گفت: در این ویژه برنامه که در ۶ نقطه شهر تهران طراحی شده است، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در راستای غنی کردن اوقات فراغت خانواده‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

خونویی افزود: در فرهنگسراهای اشراق، بهمن، تهران و ولاء همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان، برنامه‌هایی شامل برپایی غرفه‌های سرگرمی و کودک، برنامه‌های میدانی و ویژه برنامه‌های افطار اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: همچنین در باغ کتاب هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۴ برنامه‌های متنوعی در سه بخش بازی‌ها، غرفه‌ها و استیج در راستای علایق کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود و به طور کلی فضایی شاد و مفرح برای خانواده‌ها فراهم شده است.

وی گفت: بخش بازی‌ها شامل بازی‌های رومیزی، دیجیتال و بازی‌های کنسولی است. همچنین غرفه‌های متنوع عرضه محصولات فرهنگی و کالاهای مرتبط با نوجوانان و غرفه‌های عرضه خوراکی و نوشیدنی برای افطار در نظر گرفته شده است. در بخش استیج نیز هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

خونویی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد و افزود: سه نقطه این مجموعه از ساعاتی قبل از اذان مغرب میزبان شهروندان است که در مقبره الشهدا از ساعت ۱۶ برنامه‌های مذهبی و معنوی از جمله جزءخوانی قرآن، مناجات‌خوانی و روایتگری در نظر گرفته شده است. همچنین در همین مکان در لحظه افطار با مراسم نماز جماعت و افطاری ساده میزبان روزه‌داران هستیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در تنب بزرگ دریاچه شهدای خلیج فارس اظهارداشت: بخش استیج جشنواره «شهر امید» از ساعت ۲۰ تا ۲۳ با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، کتابخوانی، برگزاری مسابقه برای حاضران، برنامه ویژه کودکان و... اشاره کرد. همچنین هر روز تعدادی از هنرمندان و خوانندگان مطرح کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: در بخش میدانی نیز ۱۵۰ غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی و پوشاک اقوام گوناگون در آن عرضه می‌شود و تلاش شده بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در اختیار شهروندان قرار گیرد. این غرفه‌ها هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۳ فعال خواهند بود.

وی افزود: همچنین بازی‌های محلی در ساحل‌های شنی دریاچه شهدای خلیج فارس برای سرگرمی کودکان و خانواده‌ها طراحی شده است.

خونویی با اعلام شماره ۱۸۳۷ برای دسترسی هر چه بهتر به جزییات برنامه‌های «شهر امید» گفت: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.