به گزارش هنر آنلاین ، کتاب «انقلاب کوانتومی از منظر تاریخی» نوشته کنت ای. پیکاک با ترجمه رعنا سلیمی در ۲۹۲ صفحه با شمارگان ۳۵۰ نسخه و بهای ۲۵۵ هزار تومان در نشر بنگاه نشر و ترجمه کتاب پارسه عرضه شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: مکانیک کوانتومی یکی از موفقیت‌های بزرگ فیزیک مدرن است، اما ایده‌هایی که آن را قدرتمند می‌کند، می‌تواند گیج‌کننده و متضاد باشد. این کتاب تاریخ مکانیک کوانتومی را بدون هیچ فرمول ریاضی، از پیشرفت‌های اولیه پلانک و اینشتین، در آغاز قرن بیستم تا مرزهای محاسبات کوانتومی و گرانش کوانتومی ارائه می‌دهد. این کتاب عاری از فرمول‌های ریاضی و با رویکردی نوشته شده که علاوه بر دانش‌آموختگان فیزیک، برای مخاطب عمومی نیز که در مورد برخی از مهم‌ترین‌ تحولات علم مدرن کنجکاوی زیادی دارند، جذاب و خواندنی است.

همچنین کتاب «شامپانزه سوم: سرگذشت و سرنوشت انسان خردمند به زبان ساده» نوشته جرد دایموند با ترجمه محمدمهدی هاتف در ۲۸۰ صفحه با شمارگان ۶۰۰ نسخه و بهای ۱۹۵ هزارتومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «شامپانزه سوم از آن دسته کتاب‌هایی است که در یک برنامه درسی درست و حسابی، باید به عنوان متن درسی علوم گنجانده شود؛ هم جذاب است، هم فکرتان را درگیر می‌کند و هم به‌روز است. اگر معلمان و اساتیدتان چنین کتاب‌هایی را پیشنهاد نمی‌کنند، خودتان همت کنید و بیابیدشان.»  گای گلکستون، نویسنده کتاب «مدرسه به چه دردی می‌خورد؟»

 در مقطعی طی صدهزار سال گذشته، صفات و رفتارهایی در انسان‌ها ظاهر شد که آنان را از سایر جانوران تمایز بخشید. از ثمرات این اتفاق، که از آن  به «جهش رو به جلو بزرگ» تعبیر می‌شود، پیدایش زبان، هنر، دین، دوچرخه و فضاپیما بود، که عمر همگی‌شان یک لحظه در مقیاس تکاملی است. مخاطرات امروزمان اما از جنس دیگری است؛ چیزهایی همچون جنگ اتمی و تغییرات اقلیم. گویی تمایلات فطری ما به خشونت و خودویرانگری وضعیت را به نقطه‌ای بحرانی رسانده است. اما این صفات از کجا نشئت می‌گیرند؟ آیا آن‌ها را باید جزء لاینفک سرنوشت محتوم گونه‌مان دانست یا این‌که می‌توان به آینده‌ای بهتر امیدوار بود؟

جرد دایموند با تکیه بر واقعیاتی گیرا و قلم برانگیزاننده‌اش، خواننده را در معمای تکامل انسان غرق می‌کند و جوانان امروز را مخاطب قرار می‌دهد، جوانانی که وارث دنیایی خواهند بود که‌ آینده آن در بهترین حالت، چیزی است نامعلوم، شامپانزه سوم برای شما و آینده‌ای است که دست‌اندرکار ساختن آنید.