گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این شاعر و نویسنده، که سه کتاب آنا دیودنی را به شعر برگردانده به هنرآنلاین گفت: «لامالاما زیر پتو فکر می‌کنه به یک لولو»، «لامالاما با مامانی رفته به پیش‌دبستانی» و «لامالاما جیغ می‌کشه می‌خواد خرید تموم بشه» عناوین این سه اثرست که با اقتباس از داستان اصلی و تغییرات فرهنگی و زبانی به شعر درآمده است.

او با این توضیح که کتاب‌های آنا دیودنی به‌عنوان نویسنده و تصویرگر در دنیا معروف است، ادامه‌داد: از مجموعه لامالاما، کارتون و انیمیشن نیز ساخته شده و مورد علاقه بچه‌ها است.

فرهادی درباره محتوای این سه کتاب که توسط نشر نردبان منتشر شده، اظهارداشت: «لامالاما با مامانی رفته به پیش‌دبستانی» در مورد اضطراب کودکانی است که روز اول وارد مرکز پیش‌دبستانی می‌شوند و استرس دارند. «لامالاما زیر پتو فکر می‌کنه به یک لولو» درباره اتفاقاتی است که وقتی بچه‌ها می‌خواهند مستقل شوند ترس دارند و ممکن است اضطراب بگیرند. به‌نظرم این کتاب خیلی به مادرها و بچه‌ها کمک می‌کند. «لامالاما جیغ می‌کشه می‌خواد خرید تموم بشه» از اضطراب و استرسی می‌گوید که مربوط به خرید است. این که چطور می‌شود وقتی مادرها با بچه‌ها خرید می‌روند، این چالش را به‌خوبی بگذرانند. بچه‌ها از این موضوع لذت ببرند و کمتر به آن‌ها فشار بیاید.

او با بیان این که کتاب «سبک‌شناسی شعر خردسال» به‌زودی در نشر خیمه نشر می‌یابد، افزود: این اثر با رویکرد بررسی شعرهای دینی و مذهبی خردسالان انجام شده است؛ تعداد زیادی از نمونه‌های این نوع اشعار را در این کتاب مورد بررسی قرار داده‌ام. کتاب معیارهایی به مربیان می‌دهد تا افرادی که در مراکز پیش‌دبستانی، مهدهای قرآنی و جاهایی که از شعرهای دینی استفاده می‌کنند اشعار مناسب را گزینش کنند.

فرهادی کتاب‌های متعددی را نیز برای چاپ به انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده که حتی مرحله تصویرگری را طی کردند ولی به گفته او از نشر آن‌ها خبری نیست.