گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب «خدا در تو می‌خواست خود را ببیند» نام نخستین ‌مجموعه شعر سیدشهاب‌الدین ‌طباطبایی است که به‌تازگی از سوی نشر هرمز منتشر شده است.

کتاب گلچینی از سروده‌های این شاعر را در طول ۲۴ سال گذشته دربرمی‌گیرد و حاوی چهل غزل عاشقانه و عارفانه است. بسیاری از این اشعار در جشنواره‌های مختلف شعر استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزیده و یا حایز رتبه شدند.

زبان شعر امروزی و احساسات، عواطف عمیق و لطیف، کشفیات شاعرانه و استفاده از آرایه‌های ادبی از ویژگی اشعار مجموعه «خدا در تو می‌خواست خود را ببیند» است.

طباطبایی معتقد است هر چند در نگاه ابتدایی عرضه کتاب برای هر شاعر و نویسنده‌ای یک موفقیت به‌شمارمی‌آید اما موفقیت حقیقی آن است که این فرصت می‌تواند سنگ محکی برای معلوم شدن عیار شعر و نوشته باشد و این که تا چه حد می‌تواند نظر مخاطب شعرشناس امروز را به خود جلب کند.

او سه دفتر شعر در قالب رباعی، قطعه و غزل و دو فیلمنامه «گوهرشاد خاتون» و «اعتکاف» را آماده انتشار دارد. این روزها نیز مشغول نوشتن داستان اجتماعی و عاشقانه با چالش‌های روز است.  

پیش‌تر داستان کوتاه طباطبایی با عنوان «امید و آرزو» روایت یک زندگی عاشقانه و عارفانه در دوران دفاع‌مقدس، سال ۱۳۹۵ در انتشارات دفتر نشر آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس استان چهارمحال‌وبختیاری به چاپ رسیده است. داستانی را از دل یک روستای بختیاری تا خط مقدم جنگ به زبانی ساده و روان روایت می‌کند. این نویسنده، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده نیز هست و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارد.