به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در این نشست کامبیز نوروزی، حقوقدان شیما وزوایی، عضو فعال شبکه یاری کودکان کار و سیدمهدی یوسفی، پژوهشگر اجتماعی به بیان سخنانی درباره سند ملی حقوق کودک می‌پردازند.

کامبیز نوروزی قرار است در این نشست درباره نسبت سند ملی حقوق کودک و نوجوان با کنوانسیون حقوق کودک و میزان مطابقت سند با نیازهای اجتماعی فعلی جامعه ایران بحث کند. او همچنین به این موضوع خواهد پرداخت که تا چه اندازه این سند مسئله کودک در جامعه ایران را درک کرده و توانسته با توجه به تنوع طبقاتی فرهنگی و قومی جامعه آن را فهم کند.

او در این ارتباط گفت: «به این موضوع می‌پردازم که این سند در جست‌وجوی چه چیزی است و سعی می‌کنم علاوه بر بحث حقوقی از منظر جامعه‌شناسی حقوقی هم آن را  مورد ارزیابی قرار دهم.»

مسائلی از جمله اینکه آیا ایستادن بر گفتمان و مفاد پیمان‌نامه حقوق کودک امروز می‌تواند در تحقق گروه‌هایی از کودکان که از آن سلب حقوق شده است موثر باشد؛ چرا اعتراض‌ها نسبت به تدوین سند ملی حقوق کودک و نوجوانان نتوانست جریانی میان فعالان حقوق کودک در اعتراض به آن ایجاد کند و همچنین بررسی اجمالی تناقض‌های اصلی سند ملی حقوق کودک و نوجوان و پیمان‌نامه (بر اساس پژوهش منتشر شده توسط شبکه یاری) از موضوعات مورد بررسی شیما وزوایی در نشست مذکور خواهد بود.

سیدمهدی یوسفی نیز با اشاره به این موضوع که سند ملی حقوق کودکی، نشانگر پیوند جدیدی بین مفهوم کودکی و برنامه‌های توسعه فرهنگی و نشانگر تغییری در هر دو حوزه است، گفت: «در این بحث می‌کوشیم این سند را در دل تاریخ کودکی و برنامه‌ریزی فرهنگی در ایران تحلیل کنیم.»

این نشست با اجرای شادی خوشکار به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به نشانی https://instagram.com/nevisak پخش می‌شود.