گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: تالار وحدت شامگاه روز شنبه یازدهم دی ۱۴۰۰ در حالی برای سومین سال پیاپی میزبان سوگواره شعر فاطمی بود که ۱۳ سال از عمر این سوگواره موسوم به «محبوبه خدا» می‌گذرد و نسخه خارج از مرکز آن هم چند شب پیش در قم برپا شده بود.

مراسم حدود یک ساعت پس از نماز مغرب و عشا با حضور گرم و پرشور عزاداران فاطمی آغاز شد و شاعران آیینی سروده‌های خود را با موضوع شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها برای حاضران خواندند. نوحه‌خوانی حاج محمدرضا طاهری با گریزی به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بخش دیگر برنامه بود که با پس از حدود دو ساعت با شعرخوانی استاد محمدعلی مجاهدی به لحظه‌های پایانی رسید.

در بخش آخر هم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک عمر خدمات خالصانه استاد مجاهدی در حوزه شعر آیینی تقدیر شد. اسماعیلی در سخنان کوتاه خود چند جمله در وصف شاعر پیشکسوت سخن گفت و از راه‌اندازی دبیرخانه شعر آیینی با دستان مبارک استاد مجاهدی در آینده نزدیک خبر داد. وزیر ارشاد یاد و خاطره سردار رشید سپاه اسلام، شهید سلیمانی و رشادت‌ها و جانبازی‌های رزمندگان دو عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ را گرامی داشت.

محمود سالاری، معاون هنری وزیر ارشاد و مهدی افضلی، مدیر عامل بنیاد رودکی همراه دیگر مدیران وزارت ارشاد از حاضران در سوگواره شعر فاطمی در تالار وحدت بودند و اجرای آن را نجم‌الدین شریعتی بر عهده داشت. گزارش کامل شب شعر آیینی «محبوبه خدا» به زودی منتشر می‌شود.