به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیات مدیره تعاونی ناشران تهران در این دیدار با اشاره به قدمت این تعاونی و اعضای آن به سابقه آن در توزیع کاغذ اشاره کردند. همچنین با برشمردن مشکلات حوزه نشر و سختی‌هایی که ناشران در این روزها برای انتشار آثار متحمل می‌شوند بر ضرورت حمایت معاونت امور فرهنگی از ناشران تاکید کردند.

همچنین اعضای هیات مدیره تعاونی ناشران تهران برای توزیع کاغذ در میان ناشران ابراز آمادگی کردند.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی در این دیدار با اشاره به مسایل توزیع کاغذ در میان ناشران گفت: با توجه به حجم اندک کاغذ یارانه‌ای استفاده از هر گونه روشی برای توزیع منجر به واکنش‌هایی در میان ناشران خواهد شد. برای حل مشکل کاغذ لازم است کارخانه‌های داخلی فعال شوند. امیدواریم در آینده نزدیک از ظرفیت کارخانه‌های داخلی برای حل مشکل کاغذ استفاده کنیم.

او پیشنهاد داد: بهتر است انجمن‌ها و تعاونی‌های ناشران به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مغفول صنعت نشر بروند و از انجام کارهای تکراری اجتناب کنند. صنعت نشر ظرفیت‌های بسیاری دارد و تعاونی‌ها در تقویت این بخش‌ها می‌توانند موثر باشند. برای نمونه پلتفرم‌های فروش کتاب هستند که این روزها از سوی بخش‌های دیگر هدایت می‌شوند و هنوز انجمن‌ها و تعاونی‌های نشر نتوانسته‌اند پپلتفرم قابل قبولی برای فروش کتاب ارایه کنند.

احمدوند با اشاره به احتمال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت فیزیکی در سال آینده گفت: انجمن‌ها و تعاونی‌ها از جمله تعاونی ناشران تهران می‌توانند پیشنهادهای خود را برای پایین آوردن هزینه‌ها و برگزاری بهتر نمایشگاه اعلام کنند.

او تصریح کرد: تعاونی‌های ناشران باید فعال شوند و به کمک حوزه نشر بیایند. متاسفانه بعد از گذشت این همه سال هنوز یک مجموعه توانمند خصوصی نداریم که متعلق به مجموعه ناشران باشد تا بتوانیم امور برگزاری نمایشگاه‌ها را به آنها واگذار کنیم. تعاونی‌ها و انجمن‌ها به خوبی ظرفیت‌های نشر را شناسایی و سرمایه‌گذاری کنند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: حوزه نشر وسیع است و تعاونی‌ها نیاز به تلاش و تکاپو تحرک جدی دارند تا با استفاده از نیروهای جوان و زبده از ظرفیت‌های این بخش استفاده کنند.