گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: فرهاد حسن‎زاده نویسنده و طنزپرداز ادبیات کودک و نوجوان، با این توضیح که مجموعه «قصه‌های زرنگ» را در نشر پیدایش در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این مجموعه از پنج کتاب داستان با عناوین «آقا غول خوشگل و موشگل»، «لولوی قصه‌گو»، «پدربزرگ‌های هله هوله‌خور»، «هاپولی ناز و ملوس» و «خر پرنده» تشکیل شده است. تصویرگری کتاب‌ها را بهار اخوان انجام داده است.

او با بیان این که در مجموعه «قصه‌های زرنگ» به‌شکل غیرمستقیم مهارت‌های زندگی را در قالب قصه‌ به بچه‌ها آموزش می‌دهم، ادامه‌داد: البته من با کلمه «آموزش» خیلی موافق نیستم و فکر می‌کنم داستان در ذات خود باید برای مخاطب سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد؛ اما در رویکردی که در این قصه‌ها دارم سعی کردم بچه‌ها با یک‌سری مهارت‌های زندگی و اجتماعی آشنا شوند.

حسن‌زاده که کتاب «یک کار خیلی مهم» را برای چاپ به نشر طوطی وابسته به انتشارات فاطمی سپرده، افزود: این اثر مناسب مقطع سنی کودک ۶ تا ۹ سال است. ماجرای داستان تقابل و دوستی یک موش و یک مار است. موشی قرارست کار بسیار مهمی انجام دهد اما ماری سر راه او قرار می‌گیرد که اتفاقاتی را به‌همراه دارد. سمانه رهبرنیا نیز تصویرگر کتاب است.

او با این توضیح که جلد چهارم از مجموعه «قصه‌های کوتی کوتی» نیز از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشر می‌یابد، تصریح‌کرد: «شام سرد شد کوتی کوتی»، «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» پیش‌تر منتشر شدند. جلد چهارم «پرواز کن کوتی کوتی» نام دارد و در انتظار تصویرگری هدی حدادی است. شخصیت اصلی یک بچه هزارپا شیطون و بامزه است که به‌دلیل هزارپا داشتن در جامعه‌ای که زندگی می‌کند مشکلاتی برایش پیش می‌آید. این مجموعه رویکرد طنزآمیز دارد و مفرح است و هر کتاب چند داستان کوتاه را دربرمی‌گیرد.

حسن‌زاده که در نشر چشمه کتاب «بنگ بنگ بنگ» را در دست چاپ دارد، اظهارداشت: مضمون این داستان صلح است. پدری برای تولد فرزندش یک تفنگ اسباب‌بازی می‌خرد در حالی که کودک علاقه‌ای به تفنگ ندارد و گویی پدر برای خودش این هدیه را خریده و شروع می‌کند به بازی کردن با تفنگ. پروین حیدری تصویرگر این داستان است.

او با این توضیح که رمان بزرگ‌سال «قطار جک لندن» در دست ویرایش است و از سوی نشر افق منتشر می‌شود، اضافه‌کرد: مضمون و رویکرد رمان جنگ است و زندگی در ماه‌های آغازین جنگ در شهر آبادان را بازگو می‌کند. ماجرای یک خانواده که با شروع جنگ مسایلی برای آن‌ها پیش می‌آید و زندگی‌شان دچار تغییر و تحولاتی می‌شود.