به گزارش هنرآنلاین، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد در این باره گفت: با توجه به استقبال خوب مخاطبان از طرح بهارانه کتاب رقم اعتبار یارانه بیشتری برای طرح تابستانه تخصیص یافته است. سقف مجاز خرید برای هر خریدار در بهارانه کتاب ۲۰۰ هزار تومان بود اما در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ اعتبار یارانه ۵۰ درصد افزایش یافته و مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب می‌توانند تا سقف ۳۰۰ هزار تومان از این طرح خریداری کنند. پیش از آغاز طرح، طلب کتابفروشی‌های عضو طرح بهارانه کتاب تسویه می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف را از وزارتخانه دریافت کنند. در طرح‌های فروش فصلی کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین‌شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

نام‌نویسی کتابفروشی‌ها در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از روز سه‌شنبه ۲۹ تیر در سراسر کشور آغاز شده و کتابفروشی‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت ‌نام در این دوره اقدام کنند. کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های فصلی فروش کتاب برای شرکت در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ نیاز به نام‌نویسی دوباره ندارند و کافی است شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را ویرایش کنند.