گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علیرضا محمودی‌ایرانمهر نویسنده، با این توضیح که داستان بلند «برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق» را در نشر چشمه در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: کتاب داستان عاشقانه‌ای دارد. ماجرای عشقی است که در کودکی و هفت سالگی در مشهد شکل می‌گیرد و بازتاب عجیب و غافل‌گیر کننده آن در آینده شخصیت‌ها خود را نشان می‌دهد. محور اتفاقات در کودکی است و رویداد شگفت‌انگیزی به نام برف تابستانی.

او با بیان این که آخرین ویرایش کتاب «حافظ‌خوانی خصوصی» در حال انجام است تا به نشر چشمه تحویل دهم، ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است که برای این رمان وقت صرف کردم. گفت‌وگوی چند زن و مرد و آدم‌های مختلف است که با تعبیر شعر حافظ همدیگر را درک می‌کنند. تصمیم گرفتم تا این رمان تمام نشده نوشتن داستان جدیدی را شروع نکنم.

محمودی‌ایرانمهر با این توضیح که رمان «اسم تمام مردهای تهران علیرضاست» سال گذشته از سوی نشر چشمه منتشر شد، افزود: نشر کتاب هم‌زمان با تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها بود ولی خوش‌بختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفت که خودم هم در شرایط ناشی از کرونا توقع نداشتم، چاپ چهارم آن هم در این مدت تمام شده است.

او در پاسخ به این پرسش که به‌نظر می‌رسد رمان «اسم تمام مردهای تهران علیرضاست» بازتاب دهنده نگاه کلی شما به زندگی است؟ گفت: درست است. این کتاب بازتاب دهنده نگاه من به زندگی و روابط انسانی است. ارتباط ما با هر انسانی خواه ‌ناخواه بر زندگی او و خود ما تاثیر می‌گذارد. ما بی‌آن‌که بدانیم از افکار و اعمال دیگران ساخته شده‌ایم و بر مسیر زندگی انسان‌های بی‌شمار دیگری تاثیر می‌گذاریم. زندگی شباهت زیادی به یک میز بیلیارد بسیار بزرگ دارد. ضربه‌ای که به یک توپ وارد می‌شود ممکن است مستقیم به توپ دیگری نخورد اما غیر مستقیم مسیر حرکت او را تغییر می‌دهد. در این رمان تلاش کرده‌ام پیچیدگی روابط انسانی و بازتاب‌های آن را بر دنیای پنهان و درونی آدم‌ها نشان دهم.

این منتقد، داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس، فعالیت ادبی خود را از سال ۱۳۶۹ با داستان کوتاه، نمایشنامه، فیلمنامه تلویزیونی و نقد ادبی آغاز کرد. سال ۸۴ و ۸۵ دو کتاب مستقل به نام‌های «بیا بریم خوشگذرونی» و «سفر با گردباد» (تحلیل هرمنوتیک اشعار صائب تبریزی) از او منتشر شد. کسب رتبه نخست مسابقه داستان‌نویسی (بهرام صادقی) و رتبه نخست نویسندگی نمایشنامه‌های رادیویی در سال ۸۳ از جمله موفقیت‌های این نویسنده محسوب می‌شود. «دلخون» محمدرضا رحمانی اولین تجربه جدی او در حوزه فیلمنامه‌نویسی فیلم بلند است. مجموعه «ابر صورتی» و «بارون ساز» و رمان «فریدون پسر فرانک» از دیگر کتاب‌های اوست.