سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: راضیه تجار نویسنده و مدرس، با این توضیح که کتاب «عباس توام بانو» را در انتشارات روایت فتح در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این اثر در ارتباط با زندگی‌نامه داستانی یکی از شهدای مدافع حرم با نام عباس علیزاده است. او از مادیات و همه آنچه دارد می‌گذرد و می‌رود روبروی حرم حضرت زینب (س) می‌ایستد و به سینه می‌زند و می‌گوید عباس توام بانو.

او این کتاب را مستند داستانی دانست و افزود: «عباس توام بانو» مستند واقعی نیست و در کتاب از آرایه، نثر و پرداخت داستانی استفاده شده برای این که جذاب‌تر شود و خوانش آن در دل مخاطب تاثیرگذارتر باشد. این اثر راوی‌های متفاوت و بیش از ۶ راوی دارد.

تجار که این روزها مشغول تکمیل کتاب «همه بچه‌های من» است، ادامه داد: کتاب دیگری با عنوان «آسمان خانه من است» آماده انتشار دارم ولی موانعی باعث شده نگه داشته شود. این اثر زندگی‌نامه داستانی مادر یک خانواده‌ است. در حقیقت ۳۶ سال زندگی او را در نظر داشتم. با تمام قلب و وجودم این کتاب را نوشتم و بخش بخش آن را زمان نگارش برای خانواده این مادر فرستادم که آن را مطالعه کنند ولی در حال حاضر برای چاپ آن تردید دارند.

او هم‌چنین از تجلیل ۱۰ نفر از نویسندگان، مدرسان و مترجمان در روز بزرگداشت پروین اعتصامی ۲۵ اسفند ماه خبر داد و اظهارداشت: بنده، محمدرضا سرشار، کامران پارسی‌نژاد، ابراهیم حسن‌بیگی، داریوش عابدی، عبدالمجید نجفی، حسین فتاحی و سه نفر از زنده‌یادان حسین حداد، امیرحسین فردی و فیروز زنوزی‌جلالی در این روز توسط انجمن قلم و حمایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تقدیر می‌شویم و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت آنلاین شاهد این برنامه باشند.

راضیه تجار، متولد ۱۳۲۶ در تهران و دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی و مدرک درجه یک هنری معادل دکترا در رشته ادبیات داستانی است. از جمله آثار او می‌توان «نرگس‌ها»، «زن شیشه‌ای»، «هفت بند بندهای روشنایی»، «سفر به ریشه‌ها»، «شعله و شب»، «سنگ صبور»، «از خاک تا افلاک»، «ستاره من»، «جایی که آسمانش آینه کاریست»، «گمان مبر که شعله بمیرد»، «کوچه اقاقیا»، «زندگی‌نامه داستانی شهید شیرودی»،«زندگی‌نامه داستانی شهید بابایی»، مجموعه داستان «آرام شب بخیر» و «جای خالی آفتابگردان» را نام برد.