به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، آیین رونمایی از کتاب زندگینامه خودنوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان "از چیزی نمی ترسیدم"، یکشنبه ۱۴ دی با حضور عبدالعلی علی‌عسکری، غلامعلی حدادعادل و جمعی از خانواده‌های شهدا در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

قبل از آیین رونمایی از این کتاب، زینب سلیمانی فرزند حاج قاسم سلیمانی در سخنان کوتاهی به یادداشت رهبر انقلاب درباره این کتاب اشاره و بیان کرد: آذر ۱۳۹۹ خداوند مهربان زیارت رهبر معظم انقلاب را روزی ما فرمود. آن جلسه دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و ما افراد خانواده ایشان بود. به نمایندگی از خانواده حاج قاسم هدیه‌ای برای ایشان برده بودم که زندگی نامه به قلم حاج قاسم بود. قصد داشتیم به مناسبت ایام سالروز شهادت در قالب کتابی منتشرکنیم. آنچه همراهم بود نمونه و ماکت اولیه کتاب بود. آقا درباره آن سوالاتی پرسیدند و این هدیه کوچک را با مهر پذیرفتند.

سلیمانی افزود: چند روز بعد از این دیدار، متنی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به دستم رسید. ایشان منت گذاشته و قبل از مطالعه، یادداشتی را به یاد سرباز وفادار خود نوشته بودند. متنی پر از مهر و بزرگواری که چون روح بر کالبد این کتاب نشست.

دختر حاج قاسم سلیمانی با اشاره به نکاتی درباره این کتاب بیان کرد: "از چیزی نمی ترسیدم" زندگینامه‌ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است. شرح زندگی مردی از دل روستای دورافتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خودش را برایتان روایت کرده است. این داستان شکل گیری زندگی شخصیت مردی است که از چوپانی به جایگاهی به بلندای وسعت آسمان‌ها رسید. دوست دارم آنها که او را فقط در لباس نظامی دیده اند بدانند او چگونه بزرگ شد و از چیزی نمی‌ترسیم اغاز رسالتی عظیم برای شناخت مردی است بزرگ.

در ادامه علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به نکاتی از این کتاب گفت: زدگینامه خودنوشت از کودکی تا ۲۲ سالگی است. زمان نگارش انطور که ناشر بیان کرده است چند سال قبل از شهادت وی بوده است.

او با اشاره به اینکه زمان نگارش کتاب در بحبوحه جنگ با داعش بوده است، گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی نویسنده ارامش روحی در سخت‌ترین شرایط و تمرکز بر خاطرات از دهه‌های قبل نشان داده می‌شود. اگر خواننده از زندگی نویسنده بی خبر باشد تصور می‌کند این نوشته‌ها در گوشه‌ای آرام با در نظر گرفتن زیست جغرافیایی خاص و اداب و رسوم نوشته شده است.

مختارپور اضافه کرد: زندگینامه شهید سلیمانی حاوی اطلاعات دقیقی از تبار و خاندان اوست. در این متن به بیان مناطق جغرافیایی و طبیعی و شرایط اقلیمی اشاره شده است.

او در پایان سخنانش گفت: این کتاب بیان صادقانه ای دارد و به دور از هرگونه تحریف افکاری است. زندگینامه‌ای که می‌توان روایت حیات طیبه روح عاشق مخلص نامید.

در ادامه مجری مراسم از زینب سلیمانی و همچنین فرزندان دیگر شهدا از جمله فرزندان همدانی، فخری زاده، دستواره، چیت سازیان و همسر شهید طارمی و مادر شهید مظفری به صحنه مرکز همایش‌ها دعوت کرد. سپس علی عسکری و حداد عادل روی سن رفتند تا آیین رونمایی از کتاب زندگینامه خودنوشت شهید سلیمانی را به جا آورند.

در یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که پیش از مطالعه کتاب "از چیزی نمی ترسیدم" نگاشته شده، اینگونه آمده است:

"بسمه‌تعالی

هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است.

یاد او را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح او را بدو هدیه کرد ولی ما هم هرکدام وظیفه‌ای داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده‌ام اما ظاهراً می‌تواند گامی در این راه باشد.

رزقناالله ما رزقه من فضله

سیّدعلی خامنه‌ای ۹۹/۱۰/۷"