به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، "حکایت اسب آبنوس"، "حکایت مرد مرده" و "حکایت گوهر شب چراغ" عناوین سه کتاب از مجموعه روایت نامه است که توسط داریوش عابدی برای نوجوانان و جوانان بازنویسی شده است.

در معرفی ناشر آمده است: شاید کمتر کسی باشد که داستان‌های هزار و یکشب را نشنیده و یا آن را نخوانده باشد. این کتاب یکی از بهترین‌ یادگارهای متون کهن است که در واقع مجموعه آداب و رسوم و قصه‌های کهن مردم ایران، هند و سرزمین های عربی است و سرشار از نکات پند آموز و حکایت‌های آموزشی است. در این قصه‌ها همه طبقات مختلف مردم جامعه از پادشاهان، وزیران، بازرگانان و مردم عادی حضور دارند و حتی برخی قصه‌ها  به زبان حیوانات در این کتاب آمده است. قصه‌های هزار و یکشب درباره پادشاهی به نام شهریار است که نسبت به زنان بد بین بود و هر زنی را که می‌گرفت روز بعد او را می‌کشت. تا اینکه زنی به نام شهرزاد وارد قصر او می‌شود و هر روز برای این پادشاه قصه می‌گوید. و عملا با قصه هایش مرگ خود را به تاخیر می‌اندازد و مجموع این روزها به هزار و یکشب می‌رسد.

کتاب "حکایت اسب آبنوس" با یک قصه دیگر به نام "حکایت حسن و مرد غریبه"، کتاب "حکایت گوهر شب‌چراغ" با دو قصه دیگر به نام "حکایت جواهر فروش و گدای کور" و کتاب "حکایت مرد مرده" با دو قصه دیگر به نام "حکایت دخترک و سه گدای کور" و "حکایت رنگرز و سلمانی" همراه است.

این مجموعه سه جلدی هر کدام در 104 صفحه رنگی در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین در فروشگاه آن لاین پخش مدرسه به آدرسhttps://pakhshmadreseh.ir/  در دسترس مخاطبان قرار دارد.