سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: امیر اصغرزاده عکاس و شاعر، با بیان این که مجموعه شعر "روح دوران" حاصل سروده‌های سه، چهار سال اخیر است، به هنرآنلاین توضیح داد: این کتاب 113 شعر سپید و نو با مضامین اجتماعی را دربرمی‌گیرد.

به گفته او، "زندان خاکی"، "زندگی"، "خطای دید"، "جنون"، "حال بد"، "مجاز" و "فصل شکار" عناوین برخی از اشعار کتاب هستند که توسط انتشارات مهربد نشر یافته است.  

اصغرزاده با بیان این‌که کتاب "روح دوران" هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه "گدروشیا" جمعه 29 آذرماه رونمایی خواهد شد، ادامه داد: این نمایشگاه انفرادی 20 عکس‌ پرتره کودکان روستاهای اطراف منطقه بلوچستان را شامل می‌شود.

او با تاکید بر این که عواید فروش عکس‌ها جهت تامین برخی هزینه‌های فرهنگی کودکان بلوچستانی صرف می‌شود، اظهار داشت: به عنوان عکاس سلاح من دوربین است و به‌واسطه آن می‌توانم سهم کوچکی برای تامین محصولات فرهنگی هم‌چون خرید کتاب و لوازم‌تحریر کودکان داشته باشم؛ فقر فرهنگی بیشتر از فقر مادی آسیب می‌رساند.

اصغرزاده با این توضیح که سیاه‌نمایی در عکس‌ها وجود ندارد، افزود: برخی به مناطق محروم می‌روند تا محرومیت‌ها را دوچندان نشان دهند. چون زاویه دید عکاس می‌تواند شرایط را تغییر دهد و غلو کند. اما در نمایشگاه "گدروشیا" غلویی در کار نیست. پرتره‌ها بسیار رئال و طبیعی هستند و آن چیزی که به صورت واقعی بوده نشان داده شده است.

نمایشگاه عکس "گدروشیا" جمعه 29 آذرماه، ساعت 16 تا 19 در گالری آسمان برج آزادی افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد. کتاب "روح دوران" نیز در این آیین رونمایی خواهد شد. به مناسبت برگزاری این نمایشگاه مهدی نوری‌مقدم و مهرداد مشرقی از استادان عکاسی سخنرانی خواهند کرد.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۶_۱۴-۲۴-۰۴