به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، محمدمهدی احمدی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان، کتابخوانی را یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگی هر جامعه اعلام کرد و گفت: اقتدار فرهنگی زمانی در جامعه ایجاد می‌شود که مردم و جامعه از یک رابطه منطقی با کتاب برخوردار باشند.

او افزود: معجزه پیامبر اکرم (ص) تحت عنوان کتاب اتفاق افتاد که این خود نشان دهنده اهمیت موضوع است.

احمدی با بیان این که خداوند نگاه زیبایی به انسان دارد و فرموده اگر درک و شعور انسان به فعلیت برسد لیاقت سجده وستایش را دارد، تصریح کرد: کتاب می‌تواند در ارتقای فکری انسان تاثیرگذار باشد و آن را به جایگاه اصلی که خلافت خداوند بر روی زمین است برساند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها و تغییر نگاه انسان‌ها به کتاب از عوامل رابطه منطقی بین انسان و کتاب است. اگر چه فضای مجازی می‌تواند در کاهش مطالعه موثر باشد اما هیچ‌گاه نمی‌تواند جانشین کتاب شود چرا که کتاب خود دارای انرژی مثبتی است که این انرژی در فضای مجازی یافت نمی‌شود.

احمدی با اشاره به این که نباید کتابخانه‌های جامعه ما رو به تعطیلی بروند، افزود: فضای مجازی یک مرکز اطلاع‌رسانی بوده اما میزان ظرفیت آن با کتاب کاملا متفاوت است.