به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده از ستادخبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، رسول رجایی دبیر دومین جشنواره کتاب در فضای مجازی "صفحه خیال"، درباره این رویداد گفت: هدف از برگزاری این جشنواره پرداختن به حوزه کتاب در فضای مجازی با جنبه‌های مختلف است. دومین جشنواره کتاب در فضای مجازی با 5 محور فرهنگ کتاب مجازی و کنشگران فرهنگی، فناوری‌های نوین و صنایع خلاق، پژوهش در فضای مجازی و روایت‌گری و تصویرگری کتاب در هفته کتاب برگزار می‌شود.

او افزود: مسئله‌ مهم دیگری که در سالیان اخیر بسیار مطرح می‌شود حوزه فناوری‌های جدید به ویژه شبکه‌های اجتماعی است. در این جشنواره به مباحثی چون بحث اقتصادی کتاب مجازی، بسترهای آنلاین کتاب در فضای مجازی و کسب و کارهای نوپا در حوزه کتاب مجازی توجه شده ‌است.

رجایی درباره پویش مردمی "داننده شو" توضیح داد: این پویش مردمی نخستین پویش چند رسانه‌ای کشور در حوزه کتاب است که به شکل استند آپ کتاب در شبکه‌های مجازی با هشتگ "داننده‌شو" مورد داوری قرار می‌گیرد و اختتامیه آن 29 آبان در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار خواهد شد.

 

افتتاح "سرای تازه‌های کتاب" با حضور رئیس کتابخانه ملی

 

در آستانه بیست‌و‌هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اشرف بروجردی مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، از موسسه خانه کتاب و بخش‌های مختلف آن بازدید و "سرای تازه‌های کتاب" را افتتاح کرد. در این کتابخانه 13 هزار عنوان کتاب نگهداری می‌شود.

بروجردی از دبیر‌خانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بازدید و با دبیر‌ علمی این رویداد گفت‌و‌گو و در جریان مراحل داوری کتاب سال قرار گرفت. همچنین رئیس کتابخانه ملی از دبیر‌خانه شانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب و مرکز کتاب‌پژوهی موسسه خانه کتاب نیز بازدید کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.