به گزارش هنرآنلاین، در حاشیه حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و بلگراد نهایی و امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دو طرف غرفه‌ای به مساحت ۲۴ مترمربع در مدت سه سال به صورت رایگان در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

این تفاهم‌نامه در محل غرفه ایران با حضور مهدی شیرازی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، حسین‌علی سبزه مسئول غرفه ایران، میریانا لوکیچ رئیس اجرایی و عضو شورای نمایشگاهی بلگراد و لیلیانا شوشکیچ معان رئیس اجرایی نمایشگاه کتاب بلگراد امضا و بر گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تاکید شد.

در این دیدار ضمن تاکید مسئولان ایرانی بر گسترش و حضور مستمر در نمایشگاه کتاب بلگراد، مسئولان نمایشگاه کتاب بلگراد نیز ابراز امیدواری کردند حضور مستمر و موثری در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشد.

همچنین به زمینه همکاری ناشران دو کشور با یکدیگر اشاره‌ شد و طرفین متعهد شدند تا امکانات و تسهیلاتی را بدین منظور اختصاص دهند.  

شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد پنجم آبان به پایان می‌رسد.

مجموعه طنز "خبر" برای کودکان منتشر شد

این مجموعه هفت جلدی به قلم حسن حسینی و با تصویرگری رودابه خائف، با محوریت طنز توسط انتشارات محراب قلم  برای کودکان راهی بازار کتاب شده است.

در توضیح این خبر آمده است: ساختار مجموعه به گونه‌ای است که همه گروه‌های سنی می‌توانند از آن لذت ببرند. این شکل خیال‌پردازی، اگر چه داستان و شعر نیست اما شاعرانه و داستانی است. آنچه که در ذهن خواننده می‌ماند شخصیت یا شخصیت‌هایی هستند که در معرض اتفاقی قرار گرفته‌اند و بسیاری از خیال‌پردازی‌ها در ذهن خواننده ادامه پیدا می‌کند. همه‌ خبرهای این مجموعه‌ هفت جلدی می‌توانند دست‌مایه‌ شعر یا داستانی باشند و باعث می‌شوند بچه‌ها نگاه ویژه‌ای به اطراف خود داشته باشند. دنیا پر از خبر است و قرار نیست همیشه بچه‌ها را در معرض رسانه‌هایی قرار دهیم که همیشه خبرهای بد را منتشر می‌کنند. کودکان امروز نیاز به جستجوگری دارند و باید دنیای رنگی آن‌ها را رنگی‌تر کرد.

خبرهای این مجموعه طنز به معنای انتقاد نیستند، اما طنز آن‌ها لبخند را بر لبان خوانندگان خود تا ساعت‌ها ماندگار می‌کنند و ذهن آن‌ها مدت‌ها درگیر زیبایی‌ها و ظرافت‌های این طرز نگاه به دنیا باقی می‌ماند.

شخصیت‌های متنوع این مجموعه می‌تواند تخیل مخاطب را برانگیزد و حس پرسش‌گری را در او تقویت کند. این مجموعه در شمارگان 1500 نسخه منتشر شده است.