به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، فراخوان و ضوابط شرکت در دوازدهمین جشنواره "شعر و داستان انقلاب" با 6 محور موضوعی منتشر شد.

حوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور پاس‌داشت و ارتقای دستاوردهای شعر و داستان انقلاب و کشف استعدادهای برتر، دوازدهمین جشنواره "شعر و داستان انقلاب" را برگزار می‌کند. 

این رویداد موضوعاتی هم‌چون عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی، رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در بخش شعر و مسائل و رویدادهای سال‌های قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب و پس از آن تا امروز، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در رهبری، وحدت، انسجام ملی و همراهی با جریان‌های استکبارستیز جهان با تاکید بر هویت اسلامی و مقاومت در بخش داستان را دنبال می‌کند.

همچنین شعر سنتی (مجموعه یا تک اثر)، نو و نیمایی (مجموعه یا تک اثر) و شعر کودک و نوجوان (مجموعه یا تک اثر) قالب‌های شعری و رمان (بزرگ‌سال و کودک و نوجوان) و داستان کوتاه (بزرگ‌سال و کودک و نوجوان) قالب‌های داستانی هستند که شرکت‌کنندگان می توانند آثار خود را متناسب با آن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره "شعر و داستان انقلاب" 30 بهمن ماه امسال اعلام شده است و سایر مقررات و جزییات فراخوان نیز در سایت www.artfest.ir  قرار دارد.

این جشنواره به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

انتشار "جهان هولوگرافیک جنایت"

کتاب "جهان هولوگرافیک جنایت" نوشته‌ فرید حسینیان‌تهرانی توسط نشر نیماژ منتشر شد.

در تقدیم‌نامه‌ این کتاب آمده است: "به‌یاد پرویز لطیفی، برای داریوش مهرجویی، به قربانیان مای‌لی، نوگون‌ری، کاتین، نانجینگ، گولاگ، کامبوج، تیانانمن، اردوگاه مرگ بوخن‌والد، اردوگاه 22، مدرسه‌ای در شین‌آباد، پستوی یک کله‌پزی، ورودی خانه‌ی یک کارخانه‌دار، سالن خانه‌ی یک زوج معمولی و..."

همچنین نویسنده در توضیح ابتدایی کتاب آورده است: "گفتنش لازم است که آنچه درباره‌ آقای دکتر ظریف روایت می‌شود از مخیله‌ نویسنده است و دخلی به زندگی واقعی ایشان ندارد."

در بخشی از این کتاب آمده است: "ظریف که حالا دهانش هم باز مانده بود نگاهی به عراقچی کرد که نمی‌توانست جلوی خنده‌اش را بگیرد. وقتی سرش را برگرداند دید زن خبرنگار هم رفته میان جمعیت گم شده بدون این‌که پاسخی بگیرد. پاسخی هم وجود نداشت... سوال‌ها بیشتر شبیه شوخی بود...وضعیت مضحکی بود. به خیال و رویا می‌مانست تا واقعیت. دکتر ظریف با خودش فکر کرد از این بدتر هم اولاند و عادل الجبیر و... سرش آورده بودند ولی آن‌ها دست‌کم از یک منطقی (تو بگو منفعت‌طلبی محض) پیروی می‌کردند، اما حالا... اما این‌ها... هنوز به جمع‌بندی توی ذهنش نرسیده بود که مجری برنامه اعلام کرد شازده‌کوچولو از خبرگزاری سیارک فیروز نادری. پسربچه‌ای با موهای انبوه بور و یک شنل آبی آسمانی با حالتی میان راه رفتن و پرواز کردن، مثل این‌که روی هوا لیز بخورد، خودش را به میکروفون رساند و بدون مقدمه سوال کرد:..."

این رمان 136 صفحه‌ای با قیمت 19هزار تومان به کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

 

دیدار با اهل قلم در کتابخانه شیخ هادی نجم‌آبادی

تازه‌ترین نشست "دیدار با اهل قلم" فردا دوشنبه 8 مهرماه ساعت 17 در کتابخانه شیخ هادی نجم‌آبادی واقع در فرهنگسرای معرفت تهران برگزار می‌شود.

میهمان این دوره از نشست شایان ربیعی نویسنده و روزنامه‌نگار است. او در این برنامه به شیوه‌ها و شگردهای توجه به مایه‌های شخصی و بومی داستان‌نویسی برای نویسندگان جوان می‌پردازد و راهکارها و رویکردهایی را مرور می‌کند که نویسندگان باید در نوشتن متون داستانی، مورد توجه قرار بدهند. بررسی نسبت نویسنده با آثاری که هنوز منتشر نشده بخشی دیگر از این برنامه است.

مرور داستان‌های منتشر شده این نویسنده و پرسش و پاسخ حاضران بخش پایانی برنامه‌ای است که هر ماه با حضور مریم میرمحمدی، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی برگزار می‌شود.