به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، به مناسبت ایام سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر داریوش شایگان و انتشار ترجمه فارسی مجموعه اشعار او توسط گلنارگلناریان با مقدمه هانری کربن "شب شاعرانگی داریوش شایگان" برگزار می‌شود. 

دکتر ژاله آموزگار، آیدین آغداشلو، حامد فولادوند، محمدمنصور هاشمی، گلچهره سجادیه و گلنار گلناریان در این مراسم حضور دارند.

ضمن رونمایی از کتاب مجموعه اشعار "از کران تا کران از دریا به دریا" قطعاتی به زبان فرانسه توسط دکترحامد فولادوند و ترجمه فارسی توسط گلچهره سجادیه در مراسم خوانده خواهد شد.

همچنین محمدمنصور هاشمی درباره شاعرانگی داریوش شایگان سخنرانی خواهد کرد و گروه موسیقی مهرنوا به سرپرستی و نوازندگی نازلی بخشایش قطعاتی را به یاد و خاطره دکترداریوش شایگان اجرا می‌کنند و بخشی از فیلم مستند "زائری از شرق " به کارگردانی حسن خادمی به نمایش در می‌آید.

"شب شاعرانگی داریوش شایگان" ساعت 17 یکشنبه 5 اسفند در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی در خیابان نجات‌الهی، چهارراه ورشو تالار فردوسی برگزار می‌شود.

 

انتشار "امضای مستقبل"

کتاب "امضای مستقبل" جدیدترین مجموعه شعر رضا روزبهانی در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 10هزار و پانصد تومان توسط نشر سیب سرخ به چاپ رسید.

مخاطب این اشعار با مولفه­‌هایی چون زبان پیچیده و انتزاعی، تصاویر تودرتو و البته زبانی موجز و اشارت­‌وار که متاثر از زبان متون عرفانی است مواجه خواهد بود.

تم غالب شعرهای این مجموعه تنهایی و مفهوم فلسفی "عدم" است. در این کتاب مفاهیم تنهایی و عدم و همچنین عشق موضوع اصلی است.

 

پایان نشست روسای کتابخانه‌های ملی آسیا اقیانوسیه ایفلا

بیست‌وهفتمین نشست روسای کتابخانه‌های ملی بخش آسیا اقیانوسیه ایفلا در سنگاپور به کار خود پایان داد.

در این نشست روسای بیش از بیست کشور حضور داشتند و در باره موضوعاتی چون آینده کتابخانه‌ها، مساله دسترسی های آزاد به اطلاعات و منابع، سیاست‌های دیجیتال‌سازی و همین‌طور ظرفیت‌های فرهنگی راه‌ابریشم پرداختند.

در این نشست اشرف بروجردی ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی، گزارشی از امکانات وظرفیت‌های کتابخانه ملی ارائه کردند. همین‌طور از سوی او، پیشنهاد اولیه برای برگزاری این نشست در سال 2021 به هیات اجرایی دبیرخانه آسیا اقیانوسیه ایفلا اعلام شد.