سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، محمدرضا بردبار نویسنده، شاعر و فیلمساز، درباره این کتاب به هنرآنلاین گفت: ایده اولیه نوشتن کتاب "اندازه نما در لانگ‌شات بررسی قتل مبهم" از فیلمنامه‌ای به همین نام می‌آید که مدتی پیش نوشته بودم و قرار بود در قالب فیلم ساخته شود ولی به دلایل شرایط اقتصادی و تولید سخت آن و ویژوال بودن 60 درصد فیلمنامه‌ به سرانجام نرسید.

او با این توضیح که فضای کتاب، ماورایی، جنایی، بازپرسی و پلیسی است، افزود: علاقه زیادی به فضای پلیسی، جنایی و معمایی دارم و اغلب فیلم‌های کوتاهم چون "بازپرس یک قتل"، "شرط‌‌بندی"، "آشفته" و "نگاه‌های دزدکی" در این زمینه‌ها ساخته شدند.  

بردبار با بیان این که از طریق زندگی بازپرس داستان، نقد اجتماعی به حال حاضر دارم، تصریح کرد: در داستان "اندازه نما در لانگ‌شات بررسی قتل مبهم" پسر رئیس‌جمهور کشته شده ولی مشخص نیست کدام رئیس‌جمهور؟ و جنی مرتکب این قتل شده است.

به گفته او، در این داستان با زمان و مکان بازی شده است و مخاطب برای باز شدن گره‌های داستانی باید مروری بر اتفاقات افتاده داشته باشد و داستان مانند پازل مخاطبان را به تفکر وادار می‌کند.

کتاب "اندازه نما در لانگشات بررسی قتل مبهم" در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 20 هزارتومان توسط انتشارات گوی روانه بازار کتابفروشی‌ها شده است.

نخستین مجموعه کتاب بردبار "چتری به زیر اشک‌های باران" نام دارد که حاوی اشعار سپید و دل‌نوشته‌های اعتراضی اجتماعی است.

محمدرضا بردبار متولد سال 1368 است. بیش از 30 فیلم کوتاه در کارنامه فیلمسازی خود دارد. او نویسنده بیش از 7 تله فیلم است. به عنوان مسئول روابط عمومی و خبرنگار نیز فعالیت داشته و دارد.