به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌های ویژه این سازمان خبر داد و گفت: فرهنگ‌سرای قدس با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی روز جمعه ۱۸ خرداد ماه همزمان با برپایی راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس در ضلع جنوب شرقی چهارراه ولی‌عصر (عج)، جنب ایستگاه متروی تئاتر شهر در قالب ایستگاه‌های فرهنگی و هنری میزبان شهروندان است. 

وی افزود: غرفه‌های "ایستگاه کودک" با اجرای برنامه‌هایی مانند کودک فلسطینی، ایستگاه نقاشی کودک، نامه‌ای به یک کودک فلسطینی و کودکان غزه تنها نیستند، "ایستگاه کاریکاتور" با نمایش کاریکاتورهایی با موضوع فلسطین و اجرای کارگاه کاریکاتور، "ایستگاه خوشنویسی" با برپایی کارگاه و اجرای برنامه سنگ‌نوشته‌های مقاومت، "ایستگاه عکس" با برنامه‌های عکس یادگاری، استکبارستیزی و مقاومت و فلسطین، "نگارگذر" با برپایی نمایشگاه با موضوع تاریخچه تشکیل اسرائیل غاصب و "ایستگاه کتاب" با برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقه کتابخوانی در روز قدس پذیرای راهپیمایان خواهد بود.

محمدی ادامه داد: همچنین بخشی برای اجرای نمایش‌های پانتومیم، عروسکی و خیابانی تدارک دیده شده و در بخش "اجرای صحنه‌ای"، برنامه‌هایی مانند اجرای تواشیح، اجرای گروه سرود رضوان، روایت گری، اجرای گروه کر سالمندان و نقالی توسط خردسالان برگزار می‌شود. برنامه "گزارشگر قدس" به تولید گزارش خبری توسط شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس اختصاص دارد و در "ایستگاه رادیو"، رادیو فرهنگ‌سرای قدس مستقر خواهد شد. 

وی در پایان گفت: "طومارنویسی" دیگر برنامه پیش‌بینی‌شده فرهنگ‌سرای قدس است که در آن جوانان شرکت‌کننده در راهپیمایی، طوماری خطاب به مقام معظم رهبری را با اثر انگشت امضا می‌کنند که در آن بر ایستادگی تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان اسلام و تهدیدات اسرائیل و آمریکا تاکید شده و سپس با بستن سربندهای رنگی با شعار "سرباز ولایت" به حرکت خود ادامه می‌دهند.

 

بیانیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی قدس

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس از مردم روزه‌دار ایران اسلامی برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت کرد.

"روز جهانی قدس"، یادگار ارزشمند رهبر فقید انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، مظهر قدرت مردم حق‌ طلب جهان بخصوص مسلمانان آزادیخواه شده است تا به بهانه آن، انسانیت و دفاع از مظلوم و عدالتخواهی را فریاد زده و بر ظلم و ستم بشورند.

امسال جبهه استکبار حامی صهیونیسم، خواهد دید که بعد از فروپاشی توطئه ایجاد تفرقه در میان کشورها و ملت‌‌های اسلامی و نابودی داعش، تمرکز بر موضوع فلسطین و برگرداندن آن به صدر مسائل کشورهای اسلامی و همچنین برانگیختن اذهان مردم سایر کشورها به دفاع از فلسطینیان دربند اما مبارز، چگونه جلوه ‌گر خواهد شد.

 همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمودند، در حمایت از آزادی قدس، در مخالفت با انتقال سفارت به این شهر شریف و مقدس، و در دفاع از مردم مبارزی که با دست خالی به دفاع از سرزمین‌شان پرداخته ‌اند و شهدای بسیاری از زن و مرد و کودک و حتی امدادگران را تقدیم این آرمان الهی کرده ‌اند، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همگام با مردم مسلمان و روزه ‌دار، ندای حق‌ طلبی و دفاع از فلسطین و قدس شریف را سر داده و با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، وحدت و همبستگی مسلمانان ایرانی را فریاد خواهد کرد.