سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: به مناسبت برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه‌ ادبیات امروز آلمانی‌زبان با عنوان "سه سرزمین، یک زبان" برگزار می‌شود.

این نشست با حضور میشاییل کِلِبرگ از آلمان، اورس مانهارت از سوئیس و کُرنلیا تراونیچک از اتریش در روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برپا می‌شود.

از سال ۱۳۹۰ شهر کتاب در اردیبهشت ماه اقدام به برگزاری این نشست‌ها کرده است که در آن درباره‌ی تحولات ادبی معاصر کشورهای آلمانی‌زبان بحث و گفت‌وگو می‌شود و نویسندگان میهمان، بخش‌هایی از داستان‌های خود را می‌خوانند.

میشاییل کلبرگ نویسنده و مترجم آلمانی، تحصیلاتش را در علوم سیاسی و تاریخ و ارتباطات بصری به پایان برده است. آثار متعددی از او به زبان‌های آلمانی، عربی، دانمارکی، انگلیسی، فرانسه و ژاپنی ترجمه شده و کتاب "کمونیست موماتر" او به فارسی درآمده است.

اورس مانهارت تحصیلاتش را در حوزه‌ی ادبیات آلمانی و انگلیسی و تعدادی واحد فلسفی ادامه داده است. او به عنوان یک روزنامه‌نگار در امور رسیدگی به پناهندگان فعالیت داشته و داستان‌هایی درباره‌ی مجارستان، صربستان، کوزوو، رومانی، روسیه، بلاروس و اوکراین نوشته است.

کرنلیا تراونیچک در رشته‌های چین‌شناسی و انفورماتیک درس‌خوانده است. او به صورت پاره‌وقت به ترجمه می‌پردازد. آثارش تاکنون برنده‌ی جوایز متعددی شده است. در سال ۲۰۱۵ از رمان "چاکس" او فیلمی ساخته شده است. آثار او به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی، استونیایی، عربی، ژاپنی، اکراینی، روسی، چینی، اسلوونیایی ترجمه شده‌اند.

از علاقه‌مندان به زبان آلمانی دعوت می‌شود برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.