سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مجموعه ۱۱ داستان کوتاه نوشته مینا رحمتی در ۱۱۲ صفحه در قطع جیبی و در نشر روزنه منتشر شد.

داستان‌های کتاب از نگاه یک خانم ایرانی، به دوران مختلف زندگانی زنان در کشور ما می نگرد و وقایع مختلفی را که در زندگی خیلی از خانم‌های ایرانی رخ می‌دهد را به شکل قصه‌هایی جمع و جور و با زبان واقعی بیان می‌کند.

بیان قصه‌ها عفیف و درپرده است و خیلی از اتفاق‌ها مستقیم بیان نمی‌شود و خواننده باید خود با دخالت تفکر، موضوع‌های گوناگون داستان‌ها را دریابد. خیلی چیزها از خلال گفتگوهای افراد گوناگون داستان‌ها بیان می‌شود. وقایع توسط این گفتگوها و تک‌گویی‌هایی که نویسنده از درون ذهن قهرمان‌های کتاب نقل می‌کند سر هم می‌شود. نشانه‌ها هر چند صریح نیستند اما قابل درک‌ هستند و پس از قدری جلورفتن در داستان سرجای خودشان مستقر می‌شوند و راه مشخص می‌شود.

داستان‌ها پیام ندارند و چه قدر خوب که چنین‌اند. اما شرح‌های ساده زندگی‌ هم نیستند. بیان‌شان هر چند صریح نیست اما دوپهلو هم نیست. در پایان هیچ یک از داستان‌ها قرار نیست که واقعه‌ای کار را تمام کند اما اتفاقی که در طول داستان‌ها رخ می‌دهند در انتهای آن به نتیجه‌‌ای منجر می‌شوند که نشان می‌دهد داستان کمی تا قسمتی تمام شد. اما این تمام شدن، دست کمی از پایان باز ندارد و نشان می‌دهد که هر چند آن داستان تمام شد اما داستان زندگی آدم‌های توی قصه‌ها تمام نشد و ادامه دارد. هنوز امید هست هر چند که نه چندان زیاد.

داستان‌های وقایع مختلف زندگی بانوان را در بر می‌گیرد. عشق یا چیزی که نمی‌دانی عشق است یا نه! افسردگی و اختلاف فرهنگی، فراموشی و بلوغ در اتفاقاتی که مثل زندگی همه ما معمولی است اما سویه‌ دیگری هم دارد موضو‌ع‌های سربسته داستان‌ها هستند.  مردم داستان‌ها طبقه متوسط شهری هستند. مردمی که ناکامی‌هایشان به کامروایی‌هایشان پهلو می‌زند و ترکیبی متوسط از فرهنگی مخلوط از عوامل فرهنگی ایرانی سنتی و غیر سنتی و جدید هستند. زبان قصه‌ها مخلوطی از یاس و اندوه سرد و شادی‌های ملایم است و توصیفات همان چیزهایی است که زندگانی تمام طبقات متوسط را پر کرده است، طوری که حین خواندن خود به خود در مغز انسان به هم وصل می‌شوند و در پاره‌ای موارد قلب آدمی را می‌فشارد.

کتاب "در فکر آن زنم"  با قیمت 8 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.