سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "پنجمین عرس بین المللی بیدل دهلوی" به همت بنیاد بیدل و با همکاری کانون ادبیات ایران برگزار می شود.

پیش از این و در مرداد ماه فراخوان کنگره منتشر شده بود و شرایط و ضوابط حضور در این کنگره بین المللی همراه با محورهای موضوعی مقالات اعلام شده بود.

آنچنانکه در فراخوان کنگره آمده عرس بین المللی بیدل دهلوی "میعاد همدلی و هم‌افزایی استادان و خادمان ایرانی و غیر ایرانی زبان و ادب فارسی است که نقد گرامی عمر و ودیعۀ خداداد استعداد را وقف بازشناسی، معرفی و احیای میراث جهانگیر فارسی کرده، نویافته‌های ارجمند خویش را در این مجلس محتشم به محکّ نقد ونظر صیرفیان صاحب اهلیت و انصاف از گوشه و کنار عالم می برند.

عرس پنجم نیز همچون عرس های پیشین، عرصه‌ای سزاوار برای عرضه داشت آخرین پژوهش‌ها و دستاوردهای ادبی،فرهنگی و علمی استادان و پژوهشگران در زمینۀ بیدل‌شناسی به طور خاص و میراث فارسی برون‌مرز به طور عام است. پژوهشگران و اندیشمندان گرامی می‌توانند ثمرۀ مطالعات و تحقیقات خود را در یکی از زمینه‌های اعالم شده و در قالب مقاالت علمی و آکادمیک به دبیرخانۀ "پنجمین عرس بین‌المللی بیدل دهلوی" ارسال کنند.

چهارمین "عرس بیدل" روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه سال گذشته با حضور استادان، پژوهشگران و بیدل شناسان ایرانی و خارجی در تالار همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.