سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: نمایشگاه کتاب پکن امروز 31 مرداد ماه  افتتاح شد.

ابراهیم ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، ابراهیم خاجی سفیر ایران در پکن، محمد رسول الماسیه رایزن فرهنگی ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه به همراه وو شانگ جه معاون وزارت مطبوعات،رادیو،فیلم و تلویزیون کشور چین در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

همچنین معاون نخست وزیر چین، وزیر فیلم رادیو تلویزیون و مطبوعات، معاون وزیر فیلم و رادیو تلویزیون و مطبوعات، معاون وزیر دپارتمان تبلیغات، معاون شهردار پکن ومعاون رئیس شورای شهر از مقامات رسمی کشور چین در مراسم کتاب سال چین که همزمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب پکن برگزار می شود، حضور پیدا کردند.

در مراسم امروز افتتاحیه نمایشگاه کتاب پکن، گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان به اجرای قطعاتی پرداخت. او پیش از این به هنرآنلاین گفته بود: "من قرار است برای چهارمین بار در چین روی صحنه بروم. پیش‌ازاین در المپیک 2008 پکن، اکسپوی شانگهای و شهر تاریخی شی‌اِن (فستیوال راه ابریشم) روی صحنه رفته بودم. مردم چین ارتباط خوبی با موسیقی ایران برقرار می‌کنند." در این مراسم گروهی از نقالان ایرانی نیز از سوی موسسه توسعه هنرهای معاصر به اجرای آثارشان پرداختند.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ 1 تا 5 شهریور ماه برگزار می شود و ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.