سرویس سینمایی هنرآنلاین، "ننگرهار" سومین ساخته کریم امینی داستان زنی با نام زرغونه از اهالی ننگرهار، ولایتی در شرق افغانستان را روایت می‌کند که سال‌ها پیش با همسرش به ایران پناه آورده‌اند.

این فیلم کوتاه به مدت ۳۰ دقیقه ساخته شده است و تهیه کنندگی آن را بهنوش بختیاری برعهده دارد و نگار عابدی به عنوان بازیگر اصلی نقش یک زن افغانستانی را بازی می کند.

از آنجایی که عابدی  زمان بسیار کمی برای یادگیری لهجه افغانستانی داشت  از یک فرد افغانستانی برای آموزش لهجه به نگار عابدی استفاده شد و به او در درست ادا کردن لهجه کمک کرده است.

فیلمبرداری "ننگرهار" اواسط اردیبهشت ماه سال جاری شروع و به مدت ۵ روز ادامه داشت. این دومین فیلم کوتاهی است که با موضوع مهاجرت مردم افغانستان توسط امینی ساخته شده است.

کریم امینی "ننگرهار" را بعد از فیلم‌های کوتاه "روز قضاوت" و "چلیپا" ساخته است که تاکنون موفقیت‌هایی چون دریافت جایزه استعداد‌یابی جشنواره فیلم کوتاه تهران، شرکت در بخش مسابقه جشنواره مونترال کانادا، جایزه بهترین کار گردانی جشنواره سانفرانسیسکو و حضور در جشنواره‌های متعدد دیگر را در کارنامه خود دارد.

عوامل فیلم کوتاه "ننگرهار" عبارتند از: نویسنده و کارگردان: کریم امینی، تهیه کننده: بهنوش بختیاری، بازیگران: نگار عابدی، بشیر نیکزاد، نازیلا احمدی، وحید هوشمند، امید سعیدی، خادم حسین رسولی و پیمان جعفری، مجری طرح: مهدی چراغی،  برنامه ریز و مدیر تولید: مریم بحرالعلومی، مدیر فیلمبرداری: عاطف امیری، طراح گریم: هادی قالیخانی، طراح صحنه و لباس: حدیث حسنوند، صدابردار: امیر عاشق حسینی، تدوین: حامد حسینی، صداگذار: علی کیان ارثی، طراح بدلکاری: امیر بدری، تدارکات: مرتضی خسروی، عکاس: ایران انتظام.