سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم آمریکایی "سوارکار" (The Rider) به کارگردانی کلویی ژائو و "یک کامبرا" (A Ciambra) به کارگردانی جوناس کارپینیانو تولید مشترک ایتالیا، فرانسه و آلمان، جزو برندگان چهل و نهمین دوره دو هفته کارگردانان جشنواره کن بودند.

این بخش اساساً غیررقابتی است، اما تعدادی از اسپانسرهای سینمایی، جوایزی اعطاء می‌کنند. "سوارکار" برنده جایزه سینمای هنری برای یک فیلم بلند داستانی شد. شرکت سونی پیکچرز کلسیکس به تازگی حق پخش این فیلم در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، آسیا، استرالیا، نیوزیلند و اروپای شرقی را به خود اختصاص داده است.

"سوارکار" داستان یک گاوچران (با بازی بریدی جاندرو) است که وقتی از یک حادثه جان سالم به در می‌برد، راهی سفری جاده‌ای به سرتاسر آمریکا می‌شود.

فیلم‌های "عاشق برای یک روز" (Lover For A Day) به کارگردانی فیلیپ گارل و "بگذار آفتاب وارد شود" (Let The Sunshine In) به کارگردانی کلر دنی، به طور مشترک جایزه SACD جامعه نویسندگان و آهنگسازان دراماتیک را دریافت کردند. این جایزه هر سال به فیلم‌های فرانسوی‌زبان اعطاء می‌شود.

"بگذار آفتاب وارد شود" یک تغییر مسیر کاری نامعمول برای دنی و یک کمدی با موضوع روابط نامتعارف است. ژولیت بینوش در این فیلم نقش زنی مجرد را بازی می‌کند که به تنهای در پاریس زندگی می‌کند. ژرار دوپاردیو، برونو پودالیدس و ژوزیانی بالاسکو دیگر بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم جدید فیلیپ گارل که یکی از چهره‌های ثابت جشنواره کن است، در پاریس دوران معاصر روی می‌دهد و به سبک خاص کارگردان به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است. گارل در "عاشق برای یک روز" بار دیگر به مضامین مورد علاقه خود یعنی روابط آدم‌ها، پیامدهای آن و آنچه به این روابط عمق می‌بخشد یا آن را ضعیف می‌کند، پرداخته است.

ایستر گارل در فیلم نقش زنی بیست و چند ساله را بازی می‌کند که بعد از یک شکست عشقی به خانه بازمی‌گردد و متوجه می‌شود پدرش (اریک کاراواکا) با دختری هم‌سن او دوست شده است.

"یک کامبرا" جایزه سینمای اروپا را گرفت که به بهترین فیلم اروپایی بخش دو هفته کارگردانان می‌رسد. این جایزه را کنفدراسیون بین‌المللی سینماهای هنری CICAE اعطاء می‌کند که یک انجمن هنری است. فیلم برنده در یک شبکه سینمایی در سراسر اروپا به نمایش درمی‌آید.

"یک کامبرا" اولین فیلم جوناس کارپینیانو بعد از "مدیترانه" در 2015 است. او فیلم جدید خود را از روی فیلم کوتاه خودش در 2014 ساخته است. داستان درباره پسری است که می‌کوشد خانواده خود را کنار هم نگه دارد و بدهی برادرش را بپردازد.

بخش دو هفته کارگردانان را انجمن کارگردانان فرانسه پس از ناآرامی‌های مه 1968 به راه انداخت. این بخش به دنبال کمک یا تبلیغ برای فیلم‌های جدید و آوانگارد از سراسر دنیاست.

هفتادمین جشنواره فیلم کن 17 تا 28 مه (27 اردیبهشت تا 7 خرداد) برگزار می‌شود.