سرویس سینمایی هنرآنلاین: حدیثه تهرانی بازیگر، این روزها در نقش سارا در سریال "دیوار شیشه‌ای" به ایفای نقش می‌پردازد.

او در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در این سریال بیان کرد: احمد معظمی کارگردان کار  را قبلا می‌شناختم و زمانی که من به این گروه پیوستم، 18 اپیزود آن ساخته شده بود و تنها بخش بازی سارا و فرهاد و استودیو باقی مانده بود، خود ماهیت کار برایم جذاب بود، به این دلیل که شبیه برنامه "ماه عسل" بود. تفاوتش در این بود که ما در "ماه عسل" زندگی مخاطب و سرگذشت او را تنها می‌شنویم در حالی که اینجا ماجرا را می‌بینیم و در بطن ماجرا قرار می‌گیریم. به همین جهت سریال برایم جذاب بود و با اینکه قصه‌ها تکراری هستند، اما نوع پرداخت آن ها جدید و خوب  بود و دوست داشتم همکاری مجددی با آقای معظمی و آقای تحویلیان داشته باشم.

تهرانی در ادامه به ویژگی نقش خود اشاره کرد و افزود: سارا یک تهیه کننده زن مقتدر و شجاع است و لیدر یک گروه برنامه ساز که در سازمان صداوسیما از این دست زنان کم هم نیستند. در واقع سارا  ما به ازای بیرونی بسیاری دارد و به همین دلیل هم بازی در این نقش را پذیرفتم.

دیوار شیشه ای

بازیگر " خوش نشین‌ها" درباره تحقیق و پژوهش درباره این نقش و استفاده از نظرات کسانی که دراین حرفه حضور دارند برای بهتر شدن نقش خود بیان کرد: فرصت این کار را نداشتم چرا که خیلی دیر به گروه پیوستم و خیلی سریع باید در مقابل دوربین قرار می‌گرفتم، حتی زمانی که من به گروه پیوستم بخشی از تدوین کار هم انجام شده بود. من تنها کاری که کردم با نویسنده و کارگردان صحبت کردم و چون  آن ها نسبت به موضوع اشراف کامل داشتند با راهنمایی آنها بازی کردم.

وی در ادامه اظهار کرد: در واقع ما با نقش سارا خواستیم زن ایرانی را صبور و پرقدرت نشان دهیم و نوع برخوردها براساس نوشته و راهنمایی کارگردان بود.

تهرانی در پاسخ به این سوال که خود سارا در زندگی شخصی با آنچه که در مقابل دوربین و یا در بین همکارانش انجام می‌دهد دارای تضاد است، گفت: بله این یک چالش خیلی بزرگ بود و خودم فیلمنامه را که می‌خواندم برایم جالب بود که ببینم فرهاد که مجری برنامه است و درباره مسائل مختلف صحبت می‌کند، چه چیزی را در زندگی شخصی از همسرش مخفی می‌کند و در نهایت هم یک ماجرای ساده بیان می‌شود که لایه‌های عمیقی دارد. یا در مقابل سارا درباره بخشش صحبت می‌کند در حالی که به عنوان تهیه کننده این برنامه خودش در تضاد است و سال‌هاست که پدرش را نبخشیده و لایه‌های پنهانی دارد که برای خود من به عنوان یک بازیگر این تضادها و چالش‌ها جذاب بود و نشان داد که کسانی که برنامه سازی می‌کنند الزاما خودشان به تمام آنچه که در برنامه بیان می‌کنند پایبند نیستند و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

بازیگر "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" درباره پایان بندی سریال اظهار کرد: به نظرم پایان‌بندی دلچسبی دارد و ماجراهایی پیش می‌آید که قصه را به درستی و رئال پیش می‌برد و گره‌هایی پیش می‌آید که برای مخاطب قابل احترام است و در نهایت خوب تمام می‌شود. خود من هم دوست داشتم سریال پایان خوبی داشته باشد و امیدوارم مخاطب هم راضی باشد.

تهرانی در ادامه درباره استفاده ای که از برنامه "ماه عسل" در پخش این سریال شد و تاثیر آن روی مخاطب عنوان کرد: من تاکنون در بازخوردهایی که از مخاطبان می‌بینم چیز بدی دریافت نکردم و کسی از این ماجرا ناراحت نبود و حتی نگفت که این تقلید است. آقای تحویلیان پیش از این سریال" شاید برای شما اتفاق بیفتد" را هم کار کرده بود و همین داستان‌ها در آنجا به نمایش درآمده بود، اما اینجا در لوای برنامه "ماه عسل" خواستند جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد. به هر حال همه برنامه "ماه عسل" را دوست دارند و این زرنگی تهیه کننده بود که بتواند با استفاده از این ترفند مخاطب بیشتری را جذب کند. من خودم برنامه "ماه عسل" را دوست داشتم چرا که برنامه خاصی است و از همه اقشار بیننده این برنامه هستند. به نظرم استفاده از این شرایط اتفاق خوبی برای این سریال بود.

وی در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود اظهار کرد: سریال "پرواز در ارتفاع صفر" به کارگردانی عبدالحسن برزیده را آماده دارم که قرار است در هفته دفاع مقدس پخش شود و به جز آن هم سال گذشته چند کار سینمایی داشتم از جمله "دریاچه ماهی" به کارگردانی مریم دوستی و " سکوت" به کارگردانی حامد خیری که برای گروه هنر و تجربه ساخته شد. سال‌های پیش هم چند کار داشتم که هنوز  پخش نشده‌اند. الان هم چند پیشنهاد دارم که در حال مذاکره هستم، یک کار تلویزیونی و یک کار هم برای گروه هنر و تجربه است و فعلا در حال رایزنی هستیم تا ببینیم سرانجام این مذاکرات به کجا می‌رسد.