سرویس سینمایی هنر آنلاین: سوگل قلاتیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها فیلم "تیک آف " به کارگردانی احسان عبدی پور را بر پرده سینماها دارد و علاوه بر این در نمایش "پپرونی برای دیکتاتور " نیز به ایفای نقش می‌پردازد.

او در گفت وگو با خبرنگار هنر آنلاین درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: این روزها خودم را آماده می‌کنم تا در سری جدید سریال "لیسانسه‌ها" به کارگردانی سروش صحت ایفای نقش کنم. فصل اول سریال " لیسانسه‌ها " با موفقیت همراه بود و امیدوارم برای فصل دوم نیز اتفاق خوبی رخ دهد.

قلاتیان درباره کار با سروش صحت بیان کرد: همکاری با سروش صحت بسیار اتفاق خوبی است چرا که کار را خوب می‌شناسد و به حوزه کاری خود اشراف کامل دارد. من خیلی در تلویزیون علاقه‌مند نیستم کار کنم، ولی از حضور در "لیسانسه‌ها" راضی هستم. به نظرم کار باید یکسری استانداردهای لازم را داشته باشد که این کار دارد و به همین دلیل هم پذیرفتم.

بازیگر فیلم "طبقه حساس" با اشاره به این‌که "تیک آف" با استقبال خوبی روبه‌رو شده است، اظهار کرد: خوشبختانه مردم بسیار از این فیلم استقبال کردند و نظرات خوبی هم درباره فیلم و هم درباره بازی خودم دریافت کردم و خیلی خوشحالم که باوجود بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که به فیلم شد و از جشنواره دور ماند، اما الآن با استقبال خوب مردم این بی‌مهری جبران شده و از این اتفاق راضی هستیم.

سوگل قلاتیان

وی درباره نقش خود و چگونگی پذیرش این نقش و همچنین ارتباط با کاراکترهای دیگر عنوان کرد: از آنجایی‌که خیلی از نقش دور نبودم و نقش رئالی بود که بسیاری از اتفاقات و رفتارهای او را همه ما در زندگی عادی و روزمره خود تجربه کرده‌ایم خیلی به دنبال ما به ازای بیرونی نبودم و بیشتر بر مبنای تجربیات شخصی کارکردم.

قلاتیان افزود: آنچه برای من جذاب بود این نکته بود که این دختر علیرغم سن کمی که دارد، اما چهره اش بیش از این را نشان می‌دهد که نشان از سختی‌هایی است که کشیده و به همین دلیل چهره سختی‌کشیده‌ای دارد و گریمش متفاوت است. از سوی دیگر آن شادابی جوانی را در روحیه او نمی‌بینیم و به علت جدایی هم که داشته است یک نوع افسردگی در رفتار و منش او دیده می‌شود، اما پس از بازگشت و اتفاقاتی که بعد از این دورهمی رخ می‌دهد حال و هوای روحی این دختر نیز تغییر می‌کند و دست‌به‌کارهای هیجان‌انگیزی می‌زند، درواقع این تضاد رفتاری از ابتدا تا انتهای فیلم برای من جذاب بود.

وی ادامه داد: درباره ارتباط با سایر بازیگران نیز بیشترین بازی من با مصطفی زمانی بود که با وجود اینکه بازیگر خوبی است، اما بیش از همه با رضا یزدانی بده بستان کاری خوبی داشتم و از این اتفاق راضی هستم.

 بازیگر "دوران عاشق" همچنین درباره تأثیر فضای جنوب و خلقیات و منش مردم این خطه از ایران بر روی کار بازیگران نیز بیان کرد: حضور در جنوب کشور بسیار تاثیرگذاشت، مردم بوشهر خیلی خونگرم هستند و همه‌چیز در آنجا خیلی خوب بود، ولی درعین‌حال که موسیقی، لحن، رفتار و منش مردمش یک ریتم تند جنوبی دارد اما یک آرامش و خونسردی شیرینی هم دارد که این خیلی برای ما جالب بود.

قلاتیان با اشاره به اینکه طهورا ابوالقاسمی تهیه‌کننده کار بسیار باظرافت و دقت این کار را پیش برد، درباره تغییرات انجام‌شده در فیلم‌نامه و پس از تولید کار اظهار کرد: آنچه امروز دیده می‌شود با فیلم‌نامه تغییر چندانی ندارد و تنها یکسری سکانس‌ها حذف شد که خب این‌ یک امر طبیعی در سینماست، اما آنچه برای ما جالب بود تفاوت نسخه‌ای بود که ما ابتدا در دفتر خانم ابوالقاسمی دیدیم و بعد آنچه به روی پرده سینما رفت و این نشان می‌دهد که او بعد از نظرخواهی‌های فراوان روی فیلم بسیار کارکرده است. خانم ابوالقاسمی بسیار ریزبین هستند و روی کار تمرکز خاص و ویژه‌ای داشتند و مدام نظرخواهی می‌کردند تا بهترین کار روی پرده سینما برود.

این بازیگر در انتها درباره ایجاد فضای کار برای بازیگران جوان گفت: خوشبختانه این روزها فضای خوبی ایجادشده و دست تولیدکنندگان اندکی بازشده است و از آن چارچوب‌های خیلی سخت سازمانی اندکی کاسته شده است، اما این روزها تقاضا بیش از عرضه است. فارغ‌التحصیلان رشته بازیگری خیلی بیشتر از آن چیزی هستند که بازار به آن نیاز دارد، به همین دلیل هم خیلی‌ها با تمام استعدادی که دارند، فضای کاری پیدا نمی‌کنند و افسرده و سرخورده می‌شوند. هرسال ورودی دانشگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند ولی کسی فکری به حال ایجاد فضای کار برای این فارغ‌التحصیلان نمی‌کند. من خودم فارغ‌التحصیل دانشکده سینما، تئاتر هستم و زمانی که فارغ‌التحصیل شدم، خیلی از دوستانم به دلیل نبود فضای کار به کار دیگری مشغول شدند و متأسفانه این تحمیل فضا به فارغ‌التحصیل است، در حالی است که بسیاری از این دوستان در دوره دانشجویی بسیار فعال بودند ولی از این استعدادها آن‌طور که بایدوشاید استفاده نشد، امیدوارم روزی برسد که بتوان از استعدادهای درخشان به‌خوبی و به نحو احسن استفاده کرد و فضای عرضه و تقاضا باهم دیگر توازن داشته باشد.

وی در خاتمه درباره آثار آماده اکران خود بیان کرد: من شش- هفت سال پیش فیلم "خیابان‌های آرام " را باکمال تبریزی کارکردم که متأسفانه جزو فیلم‌های توقیف‌شده است و از سرنوشت آن اطلاعی ندارم و امیدوارم که به‌زودی اکران شود. از سوی دیگر فیلم " ایستگاه اتمسفر " را هم آماده اکران دارم که در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به نمایش درآمد اما درباره زمان اکران این فیلم هم اطلاعی ندارم.