سرویس سینمایی هنرآنلاین: رمان "نفس" توسط نشر "نیماژ" منتشر شده و قرار است در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب در محل نمایشگاهی شهر آفتاب عرضه شود.

نرگس آبیار کارگردان زن سینمای ایران دانش‌آموخته رشته ادبیات فارسی است و داستان‌نویسی را از سال  ۱۳۷۶ آغاز کرد. او آثاری برای نوجوانان پدیدآورد و مجموعه داستان‌های "دو خط"،  "قصه زنی که همه‌اش یأس‌های فلسفی داشت"و رمان‌های "عروس آسمان" ، "کوه روی شانه‌های درخت"را برای بزرگ‌سالان نوشت. او نگارش چهار فیلم‌نامه بلند سینمایی را نیز در کارنامه ادبی خود دارد.

آبیار در سال 1389 جایزه بهترین رمان دفاع مقدس را برای نگارش رمان "کوه روی شانه های درخت" دریافت کرد. رمان "پسربچه کرم به دوش و خندق بلا" نیز  برگزیده جشنواره کتاب برتر شد. رمان "نه شب بود نه روز" جایزه ادبی بانوی فرهنگ را  از آن خود کرد و کتاب شعرهای "یک ماهی سیاه آسمون جل" نیز برگزیده جشنواره کتاب برتر شده است.

همچنین می‌توان به بخشی از جوایز ادبی آبیار مانند جوایز ادبی سلام بچه ها، نویسا، برگزیده جشنواره کتاب برتر و تقدیر شده از جشنواره ادبی اصفهان اشاره کرد.

آبیار از سال ۱۳۸۴ به ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند روی آورد که نخستین تجربه او "بن‌بست مهربان"، برنده بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره ستایش شد و در بخش مسابقه چند جشنواره بین‌المللی نیز به نمایش درآمد.

کتاب نفس

او تاکنون هفت فیلم داستانی و مستند و دو فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. "شیار 143" یکی از موفقترین آثار این کارگردان محسوب می‌شود اما او بعد از این فیلم به سراغ "نفس" رفت که بر اساس اقتباسی از همین رمان به کارگردانی نرگس آبیار ساخته شد و در سی و چهارمین جشنواره ملی فیلم فجر برای نخستین بار روی پرده رفت و عنوان بهترین فیلم از نگاه ملی را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی "نفس" روایت زندگی چهارکودک به نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

و حالا پس از اکران این فیلم و جوایز بسیاری که از آن خود کرد، در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از رمان "نفس" که توسط نشر نیماژ منتشر شده است رونمایی می‌شود.