به گزارش هنرآنلاین، روابط عمومی هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، دومین بخش از سه اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت دوشنبه 28 فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. این مراسم در دو بخش اجرا شد و بخش دوم آن به دلیل حضور دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی و رضا کیانیان مهم‌ترین بخش مراسم بود.

این مراسم به معرفی برگزیدگان در بخش هنرهای تجسمی و فیلم اختصاص داشت. اختتامیه با اجرای فرزاد حسنی در ساعت 17:20 دقیقه آغاز شد و در ساعت 19 به پایان رسید تا پس از اذان و اقامه نماز جماعت بخش دوم آن با کنسرت علیرضا قربانی ادامه یابد. در بخش دوم این اختتامیه، از یک عمر فعالیت هنری رضا کیانیان تجلیل شد.

در بخش هنرهای تجسمی برگزیدگان اول تا سوم بخش عکس، پوستر، کاریکاتور، طراحی، نقاشی خط، نستعیلق، خط معلی، شکسته نستعلیق و ... لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند. اجرای تواشیح به مناسبت ماه رجب و در مدح حضرت علی (ع) بخش آغازین این رویداد بود.

 بخش دوم آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با اجرای قطعاتی از علیرضا قربانی شروع شد. با ورود وزیر بهداشت و درمان دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی دانشجویان برای وزیر ابراز احساسات کردند. بخش جذاب اختتامیه دوشنبه شب، تجلیل از رضا کیانیان بود. وزیر بهداشت به همراه دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی وزیر و دکتر ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت لوح تقدیر از کیانیان را اهدا کردند. ابتدا فیلمی از فیلم‌های مختلف این بازیگر به نمایش درآمد، مدیر کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر زمانی که روی سن آمد، از ابراز احساسات دانشجویان و تشویق طولانی مدت آن‌ها احساساتی شده بود. کیانیان گفت: در جوانی برایم نظر دیگران اهمیت داشت، من برای تشویق دیگران کار نکردم و به دنبال این بودم که از کارم رضایت داشته باشم، فکر می‌کنم اگر کسی از کار خودش راضی باشد، خدا هم از او راضی است.

وی ادامه داد: خوشحالم در کنار وزیر محبوب دولت یازدهم قرار دارم، آقای هاشمی شخصیت محبوبی هستند، مثل آقای ظریف. دوران اطلاعات گذشته و امروز عصر خلاقیت است بنابراین شما دانشجویان پزشکی که به عرصه هنر و آرد شده‌اید، خلاقیتتان را پروش دهید.

کیانیان در ادامه و رو به دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر سوالی از شما دارم، واقعاً و بلاخره سرنوشت عباس کیارستمی چه شد؟ او تنها کسی بود که به تنهایی مقابل سینمای امریکا ایستاد و ما قدر این هنرمند بزرگ را ندانستیم.

بازیگر فیلم سینمایی "آژانس شیشه‌ای" با تاکید بر اینکه دوستان پزشک بسیاری دارد گفت: بارها گفته‌ام چرا درباره فداکاری‌های این قشر زحمت‌کش سریال یا فیلمی ساخته نمی‌شود، اما از یک سو باید بپرسم که سرنوشت هنرمند بزرگ سینمای ایران عباس کیارستمی چه شد؟

در ادامه فرزاد حسنی مجری برنامه از دکتر هاشمی سؤال کرد که آیا مایل به سخن گفتن در این مورد است یا خیر که وزیر بهداشت توضیح داد: غصه‌ای در دل همه ما درباره درگذشت آقای عباس کیارستمی وجود دارد، این که چه اتفاقی افتاده را نمی‌توان در یک جمله گفت. اما بابت این که تا به حال درباره پرونده ایشان رأی صادر نشده، متاسفم.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش فیلم دانشجویی جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با حضور رضا کیانیان و حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت تقدیر شد.