سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم موزیکال "دیو و دلبر" (Beauty and the Beast) تولید شرکت دیزنی، جمعه در اولین روز اکران در آمریکای شمالی در 4210 سینما 63.8 میلیون دلار به دست آورد.

انتظار می‌رود روایت زنده از انیمیشن معروف دیزنی در سه روز اول نمایش یعنی تا پایان روز یکشنبه، بیش از 170 میلیون دلار بفروشد که این یک پیروزی دیگر برای دیزنی خواهد بود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "دیو و دلبر" به کارگردانی بیل کاندون در آستانه ثبت رکوردهای تازه از جمله بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم درجه PG ("پیدا کردن دوری" با 135 میلیون دلار رکورددار فعلی است) قرار دارد.

"دیو و دلبر" همچنین احتمالاً رکورد 166 میلیون دلاری "بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت" در سال گذشته را جابه‌جا می‌کند و بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در ماه مارس را به خود اختصاص می‌دهد. این فیلم در عین حال باید در فهرست 10 افتتاحیه برتر تاریخ قرار بگیرد و بدون حساب نرخ تورم، بعد از "جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود" که دسامبر 2015 روی پرده رفت، رکورد بهترین افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده خارج از فصل تابستان را بشکند.

فروش روز جمعه "دیو و دلبر" بهترین فروش یک روزه فیلمی با درجه PG است. "هری پاتر و شاهزاده دورگه" با 58 میلیون دلار فروش در یک روز در 2009 رکورددار قبلی بود.

این پروژه 160 میلیون دلاری روز جمعه در بازار بین‌المللی نیز 40.3 میلیون دلار فروخت و با حساب بازار آمریکای شمالی مجموع فروش جهانی خود را در یک روز به 115 میلیون دلار رساند.

اما واتسن در "دیو و دلبر" نقش بل و دن استیونز نقش دیو را بازی کرده‌اند. یوان مگرگور، ایان مکلن، استنلی توچی، اودرا مکدانلد و اما تامپسن صداپیشه‌های فیلم هستند که روایتی زنده از فیلمی انیمیشن به همین نام تولید دیزنی در 1991 است. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند.

داستان درباره زنی جوان به نام بل است که یک دیو پدر او را در قصر خود زندانی کرده است. بل با تمام ترس‌هایش با اسباب و اثاثیه قصر دوست می‌شود و یاد می‌گیرد به دیو فراتر از ظاهرش نگاه کند.

نوامبر پیش اولین آنونس رسمی "دیو و دلبر" در 24 ساعت اول پخش، 127.6 میلیون بازدید داشت و رکورد فیلم "پنجاه طیف تاریک‌تر" (114 میلیون بازدید) را شکست. ماه مه پیش هم اولین تیزر رسمی "دیو و دلبر" در 24 ساعت اول 91.8 میلیون بازدید شد.

"آزمایش بلکو" (The Belko Experiment) تنها فیلم دیگری است که از جمعه این هفته در ایالات متحده و کانادا به طور گسترده اکران شده است. این فیلم روز جمعه در 1341 سینما 1.5 میلیون دلار فروش داشت و انتظار می‌رود در پایان تعطیلات آخر هفته 3.6 میلیون دلار بفروشد.

فیلمنامه فیلم ترسناک و کم‌هزینه "آزمایش بلکو" را جیمز گان ("نگهبانان کهکشان") نوشته و گرگ مک‌لین آن را کارگردانی کرده است. این فیلم تولید شرکت اوریون پیکچرز است.

داستان "آزمایش بلکو" درباره گروهی متشکل از 80 آمریکایی است که در دفتر کار خود در برجی در بوگوتا، کلمبیا گیر می‌افتند و صدایی که از سیستم آیفون شرکت می‌آید، به آن‌ها دستور می‌دهد برای بقا در یک بازی مرگبار شرکت کنند.