سرویس سینمایی هنرآنلاین: فخرالدین صدیق شریف را بیشتر  با حضور در آثار تاریخی تلویزیون ونقش‌های ماندگارش به خاطر داریم.

او مدتی قبل با سریال" معمای شاه" مهمان خانه‌ها بود و این روزها منتظر پخش اپیزود "بیم و امید" از مجموعه روزهای بهتر به کارگردانی داود بیدل است. صدیق شریف مهمان نوروزی هنرآنلاین بود و با او درباره سینما، تئاتر و تلویزیون به صحبت نشستیم.

او معتقد است سال 95 به لحاظ کاری سال خوب و پر کاری نبود است و امیدوار است که در سال 96 اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر رخ دهد.

او درباره برنامه‌هایش در سال جدید گفت: برای سال 96  برنامه خاصی ندارم. ما باید براساس پیشنهاداتی که می‌شود برنامه ریزی کنیم و تا الان پیشنهاد خاصی نشده است و نمی‌دانم که چه اتفاقی رخ می‌دهد. امیدوارم در سال جدید فضای تلویزیون با این تغییر مدیریت بهتر شود.

صدیق شریف در ادامه به فضای حاکم بر سینما اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد اوضاع نابسمان و حال خراب سینما خیلی ریشه‌دار تر باشد. چرا که تا زمانی‌که در عرصه هنر همه یکدیگر را به مانند دو جبهه حق و باطل می‌بینند هیچ نتیجه‌ مثبتی گرفته نمی‌شود، چرا که طرف مقابل را به عنوان دشمن می‌بینند در حالیکه اینگونه نیست. جامعه ما هنوز به آن سطح از فرهنگ نرسیده است که تنوع نگاه را بپذیرد.

وی ادامه داد: زمانی اتفاقات مثبت دیده می‌شود که تفکرات متنوع همواره در یک جامعه حضور داشته باشد و نگاه‌های متفاوت و سلایق گوناگون دیده شود. همیشه ترکیب رنگ‌های مختلف زیباست، اما تک رنگی هیچ زیبایی ندارد. به نظرم این گونه نگاه، فضای هنری را مسموم می‌کند.

این بازیگر درباره لحن برنامه‌های گفتگومحور تلویزیون نیز اظهار کرد: متاسفانه لحن خوبی در برنامه‌های تلویزیونی دیده نمی‌شود. در رسانه حتما باید گویش مودبانه داشته باشید و من حق ندارم وقتی میکروفون باز تلویزیون در اختیارم است هرجور که می‌خواهم حرف بزنم. چرا که مخاطب میلیونی پای تلویزیون نشسته است و وقتی توهین می‌کنیم، دقیقا به مخاطب توهین کرده‌ایم. این لحن غیر محترمانه بیننده را اذیت می‌کند. حال حتی اگر مفاهیم هم درست باشد، اما چون لحن غیرمحترمانه است، مخاطب را آزار می‌دهد. امیدوارم که در سال جدید همه رعایت همدیگر را بکنند. متاسفانه هنر مملکت و جوانان در این تندباد حوادث و درگیرها در حال نابودی است و باید مراقب آن‌ها بود.

گفت‌وگوی مفصل و نوروزی فخرالدین صدیق شریف را می‌توانید در ایام نوروز در هنرآنلاین بخوانید.