سرویس سینمایی هنرآنلاین: با پایان یافتن زمان اکران دو فیلم "متولد 65" به کارگردانی مجید توکلی و "یتیم‌خانه ایران" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، از چهارشنبه این هفته فیلم "هفت ماهگی" ساخته هاتف علیمردانی که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور یافت، روی پرده سینماها خواهد رفت.

هاتف علیمردانی که این روزها مشغول آماده‌سازی فیلم جدید خود با عنوان "آباجان" است تا بتواند آن را راهی جشنواره فیلم فجر کند در بخش سودای سیمرغ  دور سی و چهارم این جشنواره با فیلم "هفت ماهگی" به تهیه‌کنندگی منصور لشگری قوچانی  حضور داشت.

"هفت ماهگی" همانند آثار قبلی علیمردانی که در فضا و بستر اجتماعی می‌گذرند، حال و هوایی اجتماعی دارد. داستان این فیلم بین دو خانواده طبقه متوسط اتفاقی رخ می‌دهد که برای رفع اختلافات روش‌های مختلفی پیش روی آن‌ها گذاشته می‌شود.

علیمردانی پیش از این، فیلم‌های "کوچه بی نام"، "مردن به وقت شهریور"، "به خاطر پونه"، "یک فراری از بگبو" و "راز دشت تاران" را جلوی دوربین برده است و "کوچه بی نام" او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را برای باران کوثری به ارمغان آورد/

علیمردانی درباره این فیلم می‌گوید:" هفت ماهگی"  در ادامه کارهای قبلی من است. همه تلاشم را کردم تا همان فضای ناتورالیستی فیلم‌های قبلی‌ام را در این فیلم حفظ کنم و امیدوارم یک قدم از فیلم‌های قبلی‌ام جلوتر باشم.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است، گاهی پیش از آنکه بدانی، خیلی زود دیر می‌شود. در حالیکه فیلم قبلی علیمردانی کوچه بی نام توانست نگاه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کند، اما "هفت ماهگی" از این ماجرا فارغ بود و حالا در آستانه اکران این فیلم و در حالی که تقریبا نزدیک به یک سال از تولید این فیلم می‌گذرد، "هفت ماهگی" با ناملایماتی در راستای تبلیغات مواجه است. تلویزیون به دلیل ممنوع التصویری باران کوثری و پگاه آهنگرانی تیزرهای این فیلم را کوتاه کرده است و به نظر نمی‌رسد این فیلم در بخش تبلیغات تلویزیونی چندان موفق باشد. در بخش تبلیغات محیطی باید دید سازندگان این فیلم تا چه اندازه می‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند و فیلم تا چه اندازه می‌تواند درگیشه موفق باشد.

در "هفت ماهگی" حامد بهداد و باران کوثری بار دیگر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و  پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی نیز این دو را همراهی کردند.

تصادف رانندگی باران کوثری در روزهای فیلمبرداری "هفت ماهگی" باعث شد تولید پروژه مدتی دچار وقفه شود.

فیلم "هفت ماهگی" دومین همکاری باران کوثری و هاتف علیمردانی بعد از فیلم "کوچه بی نام"  و سومین همکاری هانیه توسلی و هاتف علیمردانی بعد از فیلم "مردن به وقت شهریور" و "به خاطر پونه" است.