سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفته اول زمستان در حالی برای سینماها آغاز شد، که فیلم "مشکل گیتی" به دلیل پخش تیزر‌هایش از شبکه‌های ماهواره‌ای از گردونه رقابت کنار گذاشته شد، اما با افزوده شدن فیلم‌های جدید و حضور چند فیلم تجاری اکران زمستانی همچنان پررونق است.

"سلام بمبئی" فیلم جنجالی و پرسروصدای این روزها به کارگردانی قربان محمدپور، که اولین فیلم سینمایی مشترک بین ایران و هند پس از انقلاب اسلامی است، با حضور دیا میرزا بازیگر هندی این فیلم در ایران و طی 22 روز موفق به فروش 7 میلیارد تومانی شد.

"سلام بمبئی" ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. در این فیلم محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی محمودی، بهروز چاهل، دیا میرزا، گلشن گروور، پونام و... به ایفای نقش می‌پردازند.

"مشکل گیتی" ساخته بهرام کاظمی طی مدت 30 روز موفق به فروش 570 میلیون تومانی شده بود که با پخش تیزرهای این فیلم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شکایت دادستانی از گردونه رقابت خارج شد. "مشکل گیتی" درباره زوجی به نام ایرج و گیتی است که در آستانه فروپاشی زندگی مشترکشان هستند، توهمی که بر اثر زندگی اینترنتی گیتی، سایه بر زندگی واقعی این دو انداخته است. در این فیلم سینمایی حمید فرخ‌ نژاد، یکتا ناصر، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری، رؤیا نونهالی، امید روحانی، رامین ناصر نصیر، پانته آ مهدی نیا، فریبا نادری، حسن اسدی، علی عبادت طلب به ایفای نقش می‌پردازند.

"نفس" به کارگردانی نرگس آبیار طی مدت 44 روز موفق به فروش 1 میلیاردو 250 میلیون تومان شده است.

این فیلم روایتگر قصه زندگی یک خانواده یزدی بین سال‌های 57 تا 62 است. روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم که همراه پدرشان غفور و مادربزرگشان در دهه 50 خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد. در روایت تازه آبیارمهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، سیامک عبادی زاده، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم پور به هنرنمایی می‌پردازند.

"فروشنده" اصغر فرهادی نیز همچنان در صدر جدول فروش قرار دارد. این فیلم طی مدت 107 روز تاکنون 16 میلیارد و 40 میلیون تومان فروش داشته است. با وجود اینکه اعلام شده بود در هفته جاری نسخه خانگی این فیلم توزیع خواهد شد، اما این روزها نسخه قاچاق "فروشنده" در شهرهای مختلف کشور در حال فروش است و باید دید تولیدکنندگان برای این موضوع چه تدابیری در نظر می‌گیرند. "فروشنده" روایت زندگی زن وشوهری است که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتورمیلر هستند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی. با حضور: مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا روفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی و بازیگر خردسال: سام ولی‌پور دراین فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

"سیانور" ساخته بهروز شعیبی در 65 روز 2 میلیارد و 800 میلیون تومان فروخته است. "سیانور" داستانی است عاشقانه که در سال 50 به تصویر کشیده شده است. در این فیلم که سید محمود رضوی آن را تهیه کرده است، مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، با حضور آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی به ایفای نقش می‌پردازند.

"متولد 65" اولین فیلم بلند سینمایی مجید توکلی به تهیه کنندگی محمد مهدی عسگرپور، طی مدت 58 روز 1 میلیارد و 260 میلیون تومان فروش داشته است. "متولد 65 " قصه دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند! آن‌ها به‌ طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه با حقایقی رو به رو می‌شوند... هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، مهتاب ثروتی، لادن نازی، مجید رضایی و با حضور افتخاری آنا نعمتی بازیگران فیلم متولد 65 هستند.

"یتیم خانه ایران" ساخته ابوالقاسم طالبی طی 58 روز 1 میلیارد و 530 میلیون تومانی شده است. از این میزان فروش، 1 میلیارد و 210 میلیون برای فروش در 37 سالن سینمای سراسر کشور و 320 میلیون تومان مربوط به اکران در شهرهای فاقد سینما و دانشگاه‌ها است.

داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می‌گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد. علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در ژانر تاریخی سیاسی با زمانی بالغ بر 120 دقیقه ساخته شده است.

"لاک قرمز"ساخته سیدجمال سیدحاتمی نیز طی مدت 22 روز اکران تاکنون موفق به فروش 500 میلیون تومانی شده است. "لاک قرمز" داستانی اجتماعی و خانوادگی را روایت می‌کند. پانته‌‌‌آ پناهی‌ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه، مسعود کرامتی، رسول نقوی بازیگران آخرین ساخته سیدحاتمی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده دخترک تازه به انگشتانش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد. لاک قرمز به احتمال زیاد تا پایان سال فرصت اکران می‌یابد.

"گیتا" به کارگردانی مسعود مددی نیز این روزها درحال رقابت با سایر فیلم‌های روی پرده است. این فیلم طی دو روز موفق به فروش 45 میلیون تومانی شده است. "گیتا" درباره مادر متین است که به او دلبستگی زیادی دارد. پس از حادثه‌ای که برای متین پیش می‌آید، گیتا تلاش می‌کند تا با این موضوع کنار بیاید، اما با گذر زمان متوجه واقعیت‌های جدیدی می‌شود... مریلا زارعى، حمیدرضا آذرنگ، سارا بهرامى، بهناز جعفرى، نادر فلاح، یلدا قشقایى، کتایون سالکى، محمدحسین محمدیان و رامین افشارى بازیگران این فیلم هستند.

"وارونگی" بهنام بهزادی نیز در آخرین روزهای هفته گذشته به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوست. این فیلم نیز طی دو روز توانست به فروش 30 میلیون تومانی دست یابد. قصه فیلم مربوط به بیماری تنفسی و ریوی مادری است که بنا به توصیه پزشک باید به علت آلودگی هوا، مابقی عمر خود را خارج از شهر تهران سپری کند، همین امر سبب مشکلاتی بین دو دختر وی می‌شود. سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رؤیا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات، عباد کریمی در وارونگی به ایفای نقش پرداخته‌اند.