سرویس سینمایی هنرآنلاین: اسامی نامزدهای سی و دومین جوایز سالانه اسپیریت که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، سه‌شنبه شب اعلام شد.

فیلم‌های "عزیز آمریکایی" (American Honey) به کارگردانی آندرا آرنولد و "مهتاب" (Moonlight) به کارگردانی بری جنکینز، هر با شش نامزدی پیشتاز نامزدها هستند. "منچستر بای د سی" (Manchester by the Sea) به کارگردانی کنت لونرگان پنج نامزدی به دست آورده است. این سه فیلم در بخش بهترین فیلم بلند داستانی با فیلم‌های "جکی" (Jackie) به کارگردانی پابلو لارین و "مزمن" (Chronic) به کارگردانی میشل فرانکو، رقابت می‌کنند.

آرنولد، جنکینز و لارین در بخش بهترین کارگردان، جف نیکولز برای "عاشقانه" (Loving) و کلی رایکارت برای "زنان خاص" را به عنوان رقیب پیش رو دارند.

"عزیز آمریکایی" در بخش‌های بهترین بازیگر زن (ساشا لین)، بهترین بازیگر مرد مکمل (شایا لابوف)، بهترین بازیگر زن مکمل (رایلی) و بهترین فیلمبرداری هم نامزد شده است. این فیلم اولین بار ماه مه پیش در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن نمایش داده شد. تازه‌ترین فیلم آرنولد که اولین فیلم آمریکایی کارنامه‌ این سینماگر بریتانیایی است، درباره چند جوان آمریکایی است که روزها اشتراک مجله می‌فروشند و شب‌ها را در مهمانی‌های مختلف می‌گذرانند و دائم دردسر درست می‌کنند.

در همین حال، "مهتاب" با وجود پیشتازی بین نامزدها به طور مجزا در بخش‌های بازیگری نامزد نشده است. ماهرشالا علی و نائومی هریس که هر دو از رقبای جدی اسکار هستند، از راه‌یابی به فهرست نامزدها بازماندند. این فیلم در عوض در بخش‌های بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری و تدوین نامزد شده و همان طور که قبلاً اعلام شد تمام بازیگران فیلم به همراه یسی رامیرز، مسئول انتخاب بازیگران جایزه سالانه رابرت آلتمن را دریافت خواهد کرد.

"مهتاب" زندگی یک مرد جوان سیاه‌پوست را از کودکی تا بزرگسالی در محله‌ای خشن در میامی دنبال می‌کند.

لونرگان در بخش بهترین کارگردان غایب است، اما در بخش بهترین فیلمنامه نامزد شده است. میشل ویلیامز هم با وجود نقش‌آفرینی کوتاه، اما پرقدرت خود در "منچستر بای د سی" در بخش بهترین بازیگر زن مکمل نامزد نشده است. "منچستر بای د سی" بجز بخش‌های بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین فیلمنامه در بخش‌های بهترین بازیگر مرد (کیسی افلک)، بهترین بازیگر مرد مکمل (لوکاس هجز) و بهترین فیلمنامه هم شانس دریافت جایزه را دارد.

"منچستر بای د سی" اولین بار در دنیا ژانویه پیش در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد. داستان درباره مردی است که پس از مرگ برادر بزرگش مجبور می‌شود از پسر نوجوان او مراقبت کند. فیلم نامزد دریافت چهار جایزه گاتام هم شده است.

دیوید هیروود برای "Free in Deed"، ویگو مورتنسن برای "کاپیتان فنتستیک" (Captain Fantastic)، جسی پلمونز برای "آدم‌های دیگر" (Other People) و تیم راث برای "مزمن" در کنار کیسی افلک برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد رقابت می‌کنند.

آنت بنینگ برای "زنان قرن بیستم"، ایزابل هوپر برای "آل"، روث نگا برای "عاشقانه" و ناتالی پورتمن برای "جکی" به همراه ساشا لین، نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن هستند.

رالف فاینس برای "A Bigger Splash"، کریگ رابینسن برای "موریس از آمریکا" (Morris from America) و بن فاستر برای "اگر از آسمان سنگ هم ببارد" (Hell or High Water) نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد مکمل را کامل می‌کنند و ادوینا فایندلی برای "Free in Deed"، پائولینا گارسیا برای "مردان کوچک" (Little Men)، لیلی گلدستون برای "زنان خاص" و مالی شانون برای "آدم‌های دیگر"، دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن مکمل هستند.

در همین حال، "زیر سایه" (Under the Shadow) به کارگردانی بابک انوری، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا یکی از نامزدهای بخش بهترین فیلم بین‌المللی است. "Aquarius" به کارگردانی کلبر مندونسا فیلیو از برزیل، "شوالیه" (Chevalier) به کارگردانی آتینا ریچل سانگاری از یونان، "روزهای طلایی من" (My Golden Days) به کارگردانی آرنو دپلشان از فرانسه و "تونی اردمان" (Toni Erdmann) به کارگردانی مارن آده، دیگر رقبای این بخش هستند.

"لا لا لند" (La La Land)، "شیر" (Lion)، "یک هیولا صدا می‌زند" (A Monster Calls) و "حیوانات شبگرد" (Nocturnal Animals)، از فیلم‌های مهمی بودند که به دلیل مسائل مربوط به بودجه یا دیگر قوانین برای رقایت در جوایز اسپیریت واجد شرایط شناخته نشدند.

 برندگان جوایز اسپیریت با رأی اعضای "فیلم مستقل" انتخاب می‌شوند. این جوایز از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که در ایالات متحده با بودجه کمتر از 20 میلیون دلار ساخته شده باشند.

برندگان سی و دومین جوایز سالانه اسپیریت 25 فوریه (بامداد یکشنبه 8 اسفند به وقت ایران)، یک روز پیش از برگزاری جوایز اسکار در سانتا مونیکا بیچ معرفی می‌شوند.

سال گذشته "مرکز توجه" (Spotlight) به کارگردانی تام مکارتی برنده جایزه بهترین فیلم بلند داستانی شد و یک روز بعد اسکار بهترین فیلم را هم برد. "بردمن" در 2015 و "12 سال بردگی" در 2014 هم بعد از دریافت جایزه اسپیریت جایزه اسکار بهترین فیلم گرفتند.