سرویس سینمایی هنرآنلاین: دختر استنلی کوبریک برای شلی دووال بازیگر فیلم معروف پدرش "درخشش" ("تلالو") پول جمع می‌کند.

ویویان کوبریک کار جمع‌آوری اعانه را روز جمعه پس از آن آغاز کرد که اعلام شد بازیگر 67 ساله ساکن تگزاس قرار است در یکی از اپیزودهای برنامه دکتر فیل ظاهر شود.

کوبریک به هالیوود ریپورتر گفت: فکر می‌کنم او استحقاق احترام بیش از این را دارد. تلاش می‌کنم تا جایی که می‌توانم برای او پول جمع کنم.

کوبریک با اشاره به اینکه پول امانی می‌تواند یک راه‌حل خوب برای بهبود شرایط دووال باشد، گفت: فکر می‌کنم این روزها خیلی‌ها می‌دانند سیستم هالیوود چقدر بی‌رحم است و هرچند استودیوها از استعداد آدم‌ها سود زیادی می‌برند، اما واقعاً مراقب آن‌ها نیستند.

کوبریک همچنین ابراز امیدواری کرد از طریق انجمن بازیگران آمریکا وضعیت بیمه سلامت دووال مشخص شود.

دووال که بیش از یک دهه از انظار عمومی دور بود، ظاهراً به لحاظ ذهنی دچار مشکل شده است. به عنوان مثال او به فیل مگرا مجری برنامه گفت که اعتقاد دارد رابین ویلیامز همبازی‌اش در فیلم "Popeye" زنده است و تنها شکل او تغییر کرده است.

دووال همچنین ابراز نگرانی کرد پزشک‌هایی که مگرا به او توصیه می‌کند، ممکن است او را بکشند.

کوبریک که دووال را از سال 1980 بعد از پایان تولید "درخشش" ندیده بود، روز پنجشنبه از مگرا به خاطر آنچه سوء‌ استفاده از بازیگر سابق نامید، انتقاد کرد و خواستار بایکوت این اپیزود شد. او روز جمعه صفحه GoFundMe را برای دووال درست کرد.

کوبریک با ابراز تأسف برای دووال گفت: پدرم کاملاً مجذوب نقش‌آفرینی او بود. او می‌گفت شلی دووال یک وندی تورنس شگفت‌انگیز است و او واقعاً هم شگفت‌انگیز بود. او بسیار آسیب‌پذیر و غیرعادی بود، کسی که شاید باور کنید در کنار شخصیت جک تورنس می‌ماند.

کمپین کوبریک تاکنون بیش از چهار هزار دلار جمع کرده است.

کوبریک تنها کسی نبود که از برنامه دکتر فیل انتقاد کرد. میا فارو و پسر خبرنگارش رونان هم برنامه او را به خاطر سوءاستفاده از یک بیمار برای بالا بردن تعداد بیننده‌ها مورد انتقاد قرار دادند

"درخشش" با بازی جک نیکلسن در نقش اصلی از روی رمانی نوشته استفن کینگ ساخته شد. فیلم درباره یک نویسنده (نیکلسن) است که به همراه همسر (دووال) و فرزندش، در فصل زمستان به یک هتل کوهستانی بسیار مجلل می‌رود تا علاوه بر نگهداری این هتل به نوشتن رمانش بپردازد، اما حوادثی رخ می‌دهد که او را تسخیر می‌کند و...

از "درخشش" به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود. یکی از معروف‌ترین صحنه‌های فیلم جایی است که شخصیت نیکلسن به جنون رسیده و قصد دارد همسرش را بکشد.