سرویس سینما هنرآنلاین: پس از پایان هفته فیلم‌های ایرانی در اواخر مهرماه گذشته و برگزاری دوره دوم جشنواره فیلم‌های کلاسیک و مستند (18 تا 25 آبان) جاری و نیز جشنواره سینمای آمریکای لاتین در بیروت، اینک هفته سینمای اسپانیا از روز دوشنبه (24 آبان) در سینما متروپولیس بیروت آغاز شده است.

در این برنامه تعداد هفت فیلم بلند و جدید ساخت اسپانیا که در سال‌های 2010 تا 2016 تولید شده‌اند در سینماهای متروپولیس و امپایر در بخش شرقی بیروت به نمایش گذاشته می‌شوند. کارگردانان اسپانیایی در ساخت و تولید فیلم‌هایی که در این هفته سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند، مشکلات اجتماعی و اقتصادی برخی از جوامع اسپانیایی و پرتغالی زبان آفریقا و آمریکایی جنوبی، از جمله علل علاقمندی جوانان جوامع مزبور برای مهاجرت به کشورهای ثروتمند را موضوع آثار خود قرار داده‌اند.     

این هفته سینمایی کارش را با نمایش فیلم "همه مردگانند" They Are All Dead به کارگردانی پیاتریس سانشیز که در سال 2014 تولید شده آغاز کرده است. این فیلم مورد توجه اقشار وسیع مردم و نیز منتقدان سینمایی جهان قرار گرفته و در جشنواره بین‌المللی MALAGA اسپانیا در سال 2014 برنده سه جایزه بهترین بازیگر زن، جایزه کمیته داوری و جایزه بهترین موزیک متن شده است.  

برخی از فیلم‌هایی که در این هفته سینمایی به نمایش گذاشته خواهند شد "باتلاق" ساخته روبرتو رودریگز در سال 2014 است. این فیلم در جشنواره بین‌المللی سان سباستین همان سال مورد قدردانی هیئت داوران و نیز در جشنواره سال 2015 برنده پنج جایزه ارزنده همچون جایزه فیلم برتر، جایزه بهترین بازیگر نقش اول، جایزه بهترین کارگردان و تقدیرنامه تماشاچیان شده است. 

سومین فیلم این همایش سینمایی "الماس سیاه" نام دارد، که در سال 2013 توسط میگل الکانتود ساخته شده و در آن به اهداف مهاجرت بازیکنان فوتبال آفریقا به اروپا به منظور کسب درآمدهای هنگفت با شیوه‌های نامشروع از قبیل دوپینگ و نقض قوانین فیفا می‌پردازد. فیلم چهارم "دوران زیبای جوانی" نام دارد که در سال 2014 توسط خایمی روزالیس اهل بارسلون ساخته شده و در آن مشکلات اقتصادی زندگی نافرجام یک زوج جوان را به تصویر کشیده است. این فیلم برای اولین بار در یکی از قسمت‌های فرعی جشنواره بین‌المللی کن در سال 2014 به نمایش گذاشته شده و جایزه هیئت داوران به آن تعلق گرفته است.  

فیلم "گل‌ها" محصول همکاری مشترک دو کارگردان اسپانیایی به نام‌های ژان گارانیو و خوسیه ماری گویناگا است که در سال 2014 ساخته شده و در جشنواره بین المللی سینمایی پالم سپرینگز در سال 2015 جایزه سینمای آمریکای لاتین را از آن خود کرده است. زبان اصلی فیلم، زبان مردم باسک است و به مشکلات ناشی از افسردگی جامعه می‌پردازد.