نظم و ترتیب از گذشته‌های دور، همواره کارها را بر مدار اصلی قرار داده است. کسانی که در کارشان نظم پیشه کرده‌اند، همیشه در محیط کار و زندگی موفق بوده‌اند. خالق جهان، خلقت را بر ستون نظم خلق کرده، اگر غیر از این بود سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. در کل جهان، هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند موفقیت‌اش در زندگی و کار به خاطر بی‌نظمی و هرج و مرج بوده است. نظم برای این به وجود آمده که همه چیز را بر مدار قرار دهد، نه اینکه از مدار خارج کند. عرصه هنر از عرصه‌هایی است که نظم در آن باید حرف اول و آخر را بزند. هنرمندی که در کار و زندگی خویش، چراغ نظم را در دست می‌گیرد، هرگز گرفتار ظلمت بی‌نظمی نشده و نمی‌شود. هنرمندان بزرگ در ایران و سراسر جهان موفقیت و شهرت‌شان را مدیون نظم هستند. این بزرگان برای کار و زندگی برنامه‌ریزی دقیقی دارند. همین نظم و برنامه‌ریزی کلید موفقیت و پیروزی آنان است. یکی از ارکان نظم، عمل به وعده و در زمان مقرر در وعده‌گاه حاضر شدن است.

کسانی که این مهم را رعایت می‌کنند، هم نشان‌دهنده شخصیت‌شان است و هم پررنگ بودن اصل نظم در زندگی آنان تمام هنرمندان بزرگ جهان، به خصوص ایران، با ملاک قرار دادن نظم در زندگی، رعایت قانون، احترام به مردم و عمل به وعده، به جایگاه رفیع رسیده اند. از مهم ترین شرایط هنرمند شدن، نظم در کار و  زندگی است.

کسانی که خود را هنرمند می‌نامند، اما با نظم بیگانه‌اند، هرگز حتی به گرد پای هنر نیز نخواهند رسید، چه رسد به آنکه به مقام هنرمندی برسند. متاسفانه برخی در کشور فرهنگ‌خیز ایران، فکر می‌کنند اگر در زندگی و کارشان با نظم بیگانه باشند، هنرمندترند! این گروه، ممکن است بر اثر یک اتفاق، به صورت موقت و موردی در حرفه خود موفق باشند، اما خیلی زود از نظرها افتاده و راهی قهقرا می‌شوند. زیرا بدقولی و بی نظمی موردپسند مردم و دست اندرکاران نیست. بازیگری که افتخار می کند همیشه سر صحنه فیلمبرداری با تاخیر زیاد حاضر می‌شود، نه تنها بازیگر نیست، بلکه با اصول و فروع این هنر نیز بیگانه است. این بازیگر بی‌نظم، باید این را بداند که یک گروه فیلمبرداری برای آماده شدن، هزینه‌ای گزاف و وقتی گرانبها را صرف کرده‌اند. بی‌نظمی آنان باعث وارد آمدن خسارتی سنگین به پروژه می‌شود. متاسفانه دیده شده، کسانی که زندگی آشفته ای دارند و اصل زندگی شان روی خط زلزله بی نظمی بنیان نهاده شده، این آشفتگی و بی نظمی را نشان دهنده هنرمندی شان می دانند! بعضی از بازیگران نیز، دیر رسیدن به محل فیلمبرداری و یا مراسمی که به آن دعوت شده اند را نوعی کلاس می انگارند. از نظر این گروه، کلاس در این است که دیگران را منتظر نگه داشته و به آنان بی احترامی کنند. در کشور ما، مهم ترین دلیل پر هزینه شدن فیلم ها، سریال ها و برنامه های تلویزیونی و غیره، همین بی نظمی است. کسی که به قول و قرار خویش پایبند نیست، هرگز حق ندارد خود را هنرمند بخواند، اگر چنین کند، هم به خویش جفا کرده، هم مردم و هم به ساحت مقدس هنر. هنر یعنی نظم و هنرمند یعنی ناظم. هنرمند باید ناظم نظم باشد، نه ناشر بی‌نظمی.