سرویس سینمایی هنرآنلاین: نیل جردن که پیش از این لیام نیسن را در فیلم تحسین‌شده "مایکل کالینز" کارگردانی کرد، بار دیگر با او همکار می‌شود.

کارگردان برنده اسکار، ستاره فعال فیلم‌های اکشن را برای نقش اصلی فیلم جدیدش "تربیت کننده" (The Trainer) انتخاب کرده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، نیسن در این فیلم نقش جان مور، تربیت‌کننده معروف اسب را بازی می‌کند که در یک تراژدی همه چیزهایی را که دوست دارد، از دست می‌دهد و زندگی کردن را تقریباً از یاد می‌برد. در همین حال راه او با یک پناهجوی نوجوان به نام نادیا یکی می‌شود، دختری که از وقایع ترسناک اطراف خود گریخته و اکنون خود را در یک دنیای جدید عاجزکننده یافته است. تنها نقطه ارتباط این دو اسبی به نام آلابل است.

فیلمنامه "تربیت‌کننده" را تاد کومارنیکی فیلمنامه‌نویس "سالی" با همکاری دیوید داناهیو و جیمز ویلمر نوشته است.

نیسن امسال فیلم "A Monster Calls" را روی پرده سینماها داشت. او فیلم‌های "سکوت"، "Felt" و "مسافر هر روزه" را آماده نمایش دارد.

بازیگر ایرلندی که متولد سال 1952 است، در دهه 1980 با بازی در فیلم‌هایی چون "کشتی بونتی" (1984) در کنار مل گیبسن و آنتونی هاپکینز و "مأموریت مذهبی" (1986) در کنار رابرت دنیرو و جرمی آیرونز برای خود اسم و رسمی به هم زد.

او با بازی در فیلم برنده اسکار "فهرست شیندلر" (1993) جایگاه خود را در سینما تثبیت کرد. این فیلم اولین و تنها نامزدی اسکار نیسن تاکنون را برایش به همراه داشت. نیسن در 1996 با "مایکل کالینز" جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز را دریافت کرد.

"مرد تاریکی"، "شوهران و همسران"، "نل"، "راب روی"، "بینوایان"، "جنگ‌های ستاره‌ای اپیزود 1: تهدید شبح"، "امپراتوری آسمان"، "بتمن آغاز می‌کند"، "برخورد تایتان‌ها" از دیگر فیلم‌های اوست. او در سال‌های اخیر بیشتر در فیلم‌های اکشن چون سری فیلم‌های "ربوده‌شده"، "بدون توقف"، "قدم زدن در میان سنگ‌قبرها" و "تمام شب را فرار کن"، ظاهر شده است.

نیل جردن در 1993 برای "بازی گریه‌آور" برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و نامزد اسکار بهترین کارگردان هم بود. او با "مایکل کالینز" جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز و در 1998 با "پسر قصاب" جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان جشنواره برلین را دریافت کرد.

"گروه گرگ‌ها"، "مونا لیزا"، "ما فرشته نیستیم"، "مصاحبه با خون‌آشام"، "پایان یک رابطه عاشقانه"، "دزد خوب"، "شجاع" و "اوندین"، از دیگر ساخته‌های کارگردان 66 ساله ایرلندی است. او آخرین بار در 2012 فیلم "بیزانس" را روی پرده سینماها داشت و این روزها سریال جنایی "ریویرا" را کارگردانی می‌کند.