به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مدیر رسانه‌ای فیلم، در این مراسم که با حضور مدیران استانی، کیانوش دالوند کارگردان، داریوش دالوند تهیه‌کننده و برخی دیگر از عوامل سازنده فیلم برگزار شد، محمد بازوند مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان عنوان کرد: امروزه سرعت تغییرات در حوزه اطلاعات و فناوری بسیار زیاد است و ما هم باید خودمان را با این روند هماهنگ کنیم. به هر حال در تمام کشورها از دنیای مجازی و اینترنت برای جهانی شدن استفاده می‌شود و بدون شک در این میان رسانه‌ها و صنعت سینما بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به محتوا و ساختار قابل توجه انیمیشن "ناسور" گفت: باید توجه داشته باشیم که انیمیشن هم جزئی از صنعت سینماست و همه تکنیک‌ها و معیارهای آثار سینمایی مانند دکوپاژ، شخصیت‌پردازی، دوربین، تدوین و موسیقی را شامل می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان در ادامه بیان کرد: دشمن با سرمایه‌گذاری‌های کلان در کانال‌های ماهواره‌‌ای و شبکه‌های مجازی برای به انحراف کشیدن کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند؛ از همین رو ساخت انیمیشن‌هایی مانند "ناسور" بسیار اثربخش و ماندگار است. مانند مجموعه "مختارنامه" که توانست حماسه جاویدان عاشورا، جان‌فشانی و رشادت‌‌های یاران امام حسین (ع) را به تصویر بکشد.

در ادامه محمدتقی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک که از حاضران در مراسم بود، با اشاره به اینکه عاشورا بخشی از هویت ملی و الهام‌بخش ایرانیان است، اظهار کرد: آمیختگی مفاهیم دینی و عاشورایی با هنر از سالیان بسیار دور در فرهنگ ایرانیان وجود داشته و به خوبی می‌توان نمود آن را در آثار هنرمندان کشور دید.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در خاورمیانه و وجود گروه‌های تکفیری که چهره زشتی از اسلام را به دنیا معرفی کرده‌اند، ادامه داد: عاشورا منبع هویت مسلمانان است و همواره اثر مهمی در روح و جان شیعیان داشته که باید با تمام توان از آن حراست کرده و به جهانیان معرفی کنیم. از همین رو خلق آثاری با موضوع عاشورا خود نوعی ادای دین به مفاهیم دینی از جمله واقعه عاشورا محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم از عوامل تولید انیمیشن "ناسور" قدردانی شد.

انیمیشن عاشورایی "ناسور" که هم‌اکنون در شهر کربلا اکران شده، در تهران و قم نیز اکران خود را آغاز کرده و به زودی در دیگر شهرهای کشور نیز به نمایش درمی‌آید.